לא רק קן לוינגסטון

גם הקיצונים החרדים מאמינים שהנאצים והציונים שיתפו פעולה

סערת ענק פרצה בעקבות דבריו של חבר מפלגת הלייבור בבריטניה לפיהם "היטלר תמך בציונות", אך מתברר כי ישנם גם חרדים שמאמינים כי היה שיתוף פעולה מלא בין הנאצים וראשי הציונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חרדים ביד ושם. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

סערה רבתי נוצרה בתקשורת הכללית בישראל בעקבות האמירות הבעייתיות של בכירי מפלגת הלייבור. אחד מהם טען כי ישראל עומדת מאחורי ארגון הטרור הברברי דאעש וכי מדינת ישראל היתה מעורבת במתקפת הטרור על פריז לפני מספר חודשים, אחר, קן לוינגסטון, שכיהן בעבר כראש עיריית לונדון, העלה את הטענה כי הנאצים והיטלר תמכו בציונות וביקשו לגרש את היהודים לישראל. בתגובה טענו ארגונים יהודים כי מדובר באנטישמיות לשמה ואכן ראשי המפלגה השעו את לוינגסטון מחברותו בלייבור.

אלא שמתברר כי חוגים יהודים קיצונים בקרב הציבור החרדי דווקא מסכימים במידה מסויימת עם דבריו וטוענים כי היה שיתוף פעולה בין המשטר הנאצי לראשי הציונות. יתירה מכך, כך הם מאמינים, לראשי התנועה הציונית לא היה אכפת מדם היהודים החרדים הגלותיים שנרצחו זאת לאור העובדה כי "בזכות" כך קיבלו על מגש של כסף את ההכרה במדינת ישראל.

אילוסרטציה (צילום: שאטרסטוק)

"ידעו שמדינת ישראל תקבל הכרה כתוצאה מהשואה"

"אין זה סוד שבדיעבד התעלמו בוודאי לפחות חלק ראשי הציונות מקריאות היהודים במזרח אירופה לסיוע ועזרה זאת עקב העובדה שידעו שמדינת ישראל תקבל הכרה וחיזוק כתוצאה מהשואה", אומר גורם קיצוני בקהילת נטורי קרתא בלונדון בשיחה עם "כיכר השבת".

"מדינת ישראל קמה על גב השואה ואין אף אחד שמסתיר את זה. ראשי המדינה חיים היום בביטחה תוך הגנה על הגבולות מכסף, מימון ותחמושת מערבית שניתנו למדינה הציונית כדי למרק כביכול את ייסורי המצפון על הרג ששת המליונים. המטרה של ראשי הציונות באותה תקופה היתה הקמת מדינה ולא הצלת היושבים בגולה" מבהיר עסקן נוסף.

הספר "שרופי הכבשנים מאשימים" על פשעי שואה ציונים:

יצויין, כי בחוברת לילדים שהופצה לפני מספר שנים במאה שערים ושוייכה לחוגי סאטמר, נכתב בפירוש כי ראשי הציונות שיתפו פעולה במישרין עם הנאצים. באחד מהאיורים שהופיעו בחוברת נראית קבוצה של חרדים עם ילדיהם, המובלת על ידי שוטרים נאצים לקרון רכבת. ברקע מצויר גטו. בצד נראים שלושה ציונים גלויי ראש ומחויכים, האומרים "רק בדם תהיה לנו הארץ".

קן לוינגסטון, אמירתו עוררה סערה (צילום: שאטרסטוק)

גם היסטוריונים לא שוללים על הסף קשר בין הציונות והנאצים

במקביל, גם היסטוריונים ישראלים אינם שוללים על הסף את אמירותיו של ראש עיריית לונדון לשעבר. כך לדוגמא בספרו של ההיסטוריון פרופסור שלמה אהרונסון "היטלר, בעלות הברית והיהודים", הובא כי במרץ 1933 החל גל פגיעות ראשון נגד היהודים ורכוש, והנאצים שחששו מפני חרם כלכלי מצד יהודים מרחבי העולם ורצו לגרום לעזיבת יהודי גרמניה, הוליכו להסכם בין ממשלת הרייך השלישי לבין מוסדות ציוניים, "הסכם ההעברה", שהשאיר בידי המהגרים חלק מרכושם בדמות סחורות ייצוא והקל על קליטתם בארץ ישראל.

ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות הציונית לשלטון הנאצי, כותב אהרונסון בדיווח שהובא באתר "וואלה!", אפשר ליהודי גרמניה למכור נכסים ורכוש בטרם יופקע בידי השלטונות וכן להעביר לארץ ישראל את התמורה ממכירת הנכסים ובכך להקל על הגירתם לארץ ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר