"תהיה לזה השלכת רוחב"

בגלל הוועדה למינוי דיינים: גפני מאיים על נתניהו

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את ה"שלומיאליות" כלשונו בה התנהלה הוועדה למינוי דיינים ומאיים כי בשל חוסר השליטה של נתניהו "תהיה לזה השלכת רוחב בהמשך" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ונתניהו במליאה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בבטאונים המפלגתיים של סיעת "אגודת ישראל" החסידית, העיתונים "המודיע" ו"המבשר", זוכה הבוקר (שני) הישיבה הסוערת אמש של הוועדה למינוי דיינים לכותרת מינורית יחסית המציינת בעיקר את ההישג של הנציגות החרדית בחסימת בחירתם של רבני צוהר, תוך מתן קרדיט לנציג הסיעה בוועדה ח"כ ישראל אייכלר.

לעומת זאת, בבטאון "דגל התורה", העיתון "יתד נאמן", יוצא יו''ר הסיעה ח"כ משה גפני במתקפה חריפה על שהתרחש אמש בדיוני הוועדה וקובע כי מדובר ב"חוסר אחריות של חברי הוועדה לבחור מועמד אחד מבלי לתת ביטוי לכל המועמדים האחרים".

העיתון הליטאי מציין כי בישיבת הוועדה למינוי דיינים מונה דיין אחד לביה"ד הגדול, הרב אליעזר איגרא, המזוהה עם הציונות הדתית, ברוב של שבעה חברי ועדה מתוך תשעה. במקביל למינויו, ישמש גם כחבר הוועדה למינוי דיינים, במקומו של הגאון רבי ציון בוארון, שפרש לגמלאות.

"יתד נאמן" מדגיש כי במהלך הדיון, כאשר התברר שאין רוב לשאר הדיינים המועמדים לתפקיד בביה"ד הגדול, הדיון התפוצץ וחברי הוועדה פוזרו. בכך נמנעה הצבעה על בתי הדין האזוריים, אליהם ניסו בבית היהודי ובקרב ארגוני הנשים למנות דיינים המזוהים עם ארגון צהר.

לסיום שב העיתון ומצטט את יו''ר ועדת הכספים, שכזכור נאבק והפסיד לנציג "אגודת ישראל" ח"כ אייכלר על מקום נציגות מפלגת יהדות התורה בוועדה, שאומר בתגובה כי "אני רואה בחומרה רבה את חוסר האחריות של חברי הוועדה לבחור מועמד אחד מבלי לתת ביטוי לכל המועמדים האחרים".

לדבריו, זהו "חוסר שליטה מוחלט של ראש הממשלה, המאפשר ל'בית היהודי' לתקוף אותו כל העת ובסופו של דבר מקבלים את מה שהם דורשים. אין ספק שתהיה לזה השלכת רוחב בהמשך הדרך. אינני זוכר התנהלות כזו שלומיאלית שהייתה אי-פעם בוועדה למינוי דיינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר