אנטישמיות ממוסדת

ה'טלגרף' מדווח: 50 חברי מפלגת הלייבור הושעו בחשאי

לאחר רצף התבטאויות אנטישמיות של חברי מפלגת הלייבור, דווח ב'טלגרף' כי בשבועות האחרונים הושעו בחשאי 50 חברי מפלגה. קורביין: "אמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר" (חדשות, בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
ג'רמי קורביין מנהיג מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה (צילום: שאטרסטוק)

הסערה האנטישמית במפלגת הלייבור ממשיכה לעורר סערה תקשורתית לאחר שעיתון "הטלגרף" הבריטי דיווח כי בשבועות האחרונים הושעו 50 מחברי המפלגה בשל אמירותיהם הבעייתיות.

שבוע שעבר עלתה מפלגת השמאל הבריטית לכותרות בעקבות התבטאותו של קן ליווינגסטון, בכיר במפלגה וראש עיריית לונדון לשעבר, שאמר כי היטלר היה ציוני. בדבריו, תמך ליווינגסטון בדבריה של חברת מפלגה אחרת נאז שאה שטענה שהבעיות במזרח התיכון יפתרו לאחר שישראל תעבור לארה"ב, ובכך יחסכו האמריקנים גם את כספי הסיוע הביטחוני.

רצף ההתבטאויות המשיך בימים האחרונים והושעו נציגים נוספים של המפלגה, ואף אתמול הושעו תוך מספר שעות כמה חברי מפלגה.

אילייאס עזיז, חבר מועצת נוטינגהאם מטעם מפלגת הלייבור, שפרסם בפייסבוק כי היה חכם יותר להקים את מדינת ישראל באמריקה.

בנוסף, גם סאלים מולה, לשעבר ראש העיר בלקבורן, אשר טען כי ישראל עומדת מאחורי ארגון הטרור דאע"ש, ואף קשורה למתקפת הטרור בפריז שהתרחשה שנה שעברה.

מנהיג המפלגה, ג'רמי קורביין, הודה לראשונה אתמול כי ייתכן וישנן בעיות במפלגה ושיש צורך בחקירת הנושא, אך הסתייג מהנאמר בתקשורת וכי "לא מדובר בבעיה ענקית". בתגובה לעיתון "הדיילי מירור" מסר קורביין: "ישנם מספר קטן מאד של אנשים שאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר. בשל כך הם הושעו וייחקרו בעניין".

מפלגת הלייבור מנסה באמצעות השעית חברי המפלגה להלחם בתופעת הגזענות והאנטישמיות שפשתה במפלגה. אולם ייתכן כי הבעיה עמוקה יותר משחשבו.

לפני שעה גינה באופן חריף חבר הכנסת איציק שמולי וכתב בחשבון הטוויטר: "קורביין צריך להסתכל במראה ולהתבייש על השפל המוסרי שאליו נקלעה הלייבור בראשותו. עם קצת יותר אינטגריטי היה מתפטר מזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר