היום שאחרי הבחירה • ראיון

הבן של הרב איגרא: "אבא לא יתמוך בדיינים נגד גדולי ישראל"

הרב אריאל איגרא, בנו של הרב אליעזר איגרא, שנבחר לבית הדין הגדול, מספר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על השמחה שבבחירה, יחסי אביו עם גדולי ישראל ומרגיע את הציבור החרדי (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר איגרא (צילום: אתר סרוגים)

בבוקר שאחרי המינוי של הגאון רבי אליעזר איגרא לתפקיד דיין בית הדין הגדול, אומר בנו, הרב אריאל איגרא - רב הישוב שלומית, כי הקשרים בין אביו לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הם מצוינים, ומצהיר כי לציבור החרדי אין מה לדאוג שכן אביו לא יתמוך בוועדה בדיינים שגדולי ישראל מתנגדים אליהם.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר הרב אריאל איגרא על השמחה במינוי אביו: "ברוך השם, תשמע - זה תחושות טובות משני הצדדים. גם מבחינה כללית, ממנים דיינים לבית הדין הגדול אחרי הרבה שנים, ובטח דיין שמאוד מתאים שעושה תפקידו נאמנה כבר 35 שנה, הוא מאוד תורם בכל יכולתו, אני גדלתי עם אבא דיין, מסירות נפש על עבודת בית הדין, בחופשים, בכל מקום".

הבן מספר: "אבא חיכה הרבה שנים, שבע שנים הוא בדרך למינוי הזה, ב"ה שזה קרה בסוף, זה שמחה גדולה במשפחה".

מה אתה יכול לספר על היחסים שלו עם הציבור החרדי, הרבנים מהמגזר החרדי?

"יחסים מעולים, אבא לא מגזרי בכלל, הרב בקשר רציף, הרב למד אצל ראש ישיבת חברון, הרבנים שלו גם מהמגזר החרדי וגם הדתי. לפני שבוע היינו בשיעור של הגאון רבי דוד כהן, דיברו יחד. המשפחה - משפחה חרדית מהמקור".

אחת החששות, שכעת אביך יהיה חבר הוועדה למינוי דיינים, ואז - לכאורה - הציבור החרדי צריך לחשוש מרוב נגד המועמדים שלו

"אני חושב הפוך. האמת היא נר לרגליו. המדד היחיד שלו הם דיינים ראויים, הוא מרגיש אחריות על בתי הדין, הדבר המשמעותי שלו זה דיינים ירא שמיים. אבא הוא איש שלום שלא נלחם בשום דבר, אני חושב שאין חשש בכלל. אבא לא מרגיש שהוא שייך למגזר מסוים".

מה היחסים של אבא עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף?

"יחסים מאוד תקינים. יחסים טובים והם בקשר טוב. אני אישית פגשתי את הראשון לציון באירוע ואמרתי לו שאני הבן של הרב איגרא, אז הוא אומר לי למה לא הבאתי גם את אבא, הם מאוד בקשר ומדברים הרבה, באמת קשרים טובים".

המחלוקת בין הרבנים הראשיים בוועדה למינוי דיינים יצאה החוצה כאשר הגר"י יוסף לא הצביע והגר"ד לאו הצביע בעד. הרב אריאל איגרא מסביר מדוע הרב יוסף לא תמך: "הרב יצחק רצה שיגיעו לדיל מוסכם, אבל כל הזמן אבא היה מועמד מוסכם על כולם, לא היה לו שום מתנגד בוועדה".

לסיום, אני שוב חוזר לחששות הקיימות בציבור החרדי, אתה חושב שיש מצב שאביך יתמוך בוועדה למינוי דיינים ברבני צהר?

"אני חושב שאין מה לחשוש, אבא לא יתמוך במועמד שגדולי הדור מכל מגזר שהוא יתנגדו אליו". מה שאומר שאביו לא יתמוך ברבני צהר כדוגמת דוד בס - אליו מתנגדים גדולי ישראל והרבנים הראשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר