גרסת אקפלה

לירן לוי בסינגל וקליפ: "מי שבירך" • צפו

לירן לוי, בן 35, נשוי ואב לארבעה המתגורר בחולון, מוכר לרבים כזמר ופייטן. כעת הוא מוציא סינגל חדש, עם פרשנות משלו ל"מי שבירך" לחיילי צה"ל. והמנגינה? המוזיקה המלווה את מבצע אנטבה (מוזיקה9

יאיר טוקר | כיכר השבת |
גרסת אקפלה (צילום: יח"צ)

לירן לוי, בן 35, נשוי ואב לארבעה המתגורר בחולון, מוכר לרבים כזמר ופייטן, אך מזוהה יותר מכל כדמות הססגונית של טקסי בר המצוות בכותל.

לירן החל את דרכו כחזן, במקהלת הילדים של ביהכנ"ס אהבה-וחווה. שם, ינק מהמסורת המוסיקלית הספרדית-ירושלמית עד שגדל והפך לחזן בית הכנסת. במקביל, למד לירן חזנות במכון רננות למוסיקה יהודית, שימש כקורא בתורה וחזן בבתי-כנסת שונים בחולון ומלמד מאות ילדים לקראת הבר-מצווה.

לאחר סיום שירותו הצבאי, החל לירן את לימודיו באוניברסיטה - לימודי א"י ותולדות-ישראל וכן תעודת הוראה בתחום לימודי ארץ-ישראל. לאחר הלימודים, התקבל לירן לקורס מורי של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך והוא משמש עד היום כמורה של"ח בביה"ס "כרם שלמה" בחולון.

הקליפ המלא

לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות הוא משחרר שיר חדש, פרשנות יהודית ישראלית משלו, לתפילה הידועה לשלום החיילים. "מי שבירך", במנגינה שאין ישראלית ממנה - המוזיקה המלווה את מבצע אנטבה.

בשנתיים האחרונות כתב שירים ולחנים לקראת אלבום הבכורה. האלבום מגוון וכולל שירים ויצירות המשלבות מוזיקה יהודית, ישראלית וחסידית.

"מי שברך", הוא הסינגל הראשון המבטא את החיבה של עם ישראל למי שבחר לפעול במסירות נפש למען עמו. הלחן מוכר וידוע - מנגינת הנושא של מבצע החילוץ ההרואי ביותר בתולדות מדינת ישראל - מבצע אנטבה. את העיבוד המושלם כתב נדב ביטון ולרגל ימי העומר מוצע השיר גם בגרסה ווקאלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר