ירושלים החרדית סוערת • כל הפרטים

דייטש רוצה לקיים רוטציה, 'דגל' דורשת התפטרות מהמועצה

מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש הודיע כי יתפטר מתפקידו לטובת נציג 'דגל התורה', כמוסכם. אך בסיעה הליטאית דורשים כעת התפטרות של איש אגו"י ממועצת העיר לטובת איש 'דגל' (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ודייטש (צילום: משה גולדשטיין)

ירושלים החרדית סוערת: יוסי דייטש, ממלא מקום ראש העיר ירושלים, מבקש לקיים רוטציה עם נציג 'דגל התורה', כמוסכם בין הסיעות, אך כעת 'דגל התורה' יוצאת בדרישה להתפטרות של איש 'אגודת ישראל' ממועצת העיר לטובת איש 'דגל התורה, הממוקם תשיעי ברשימה המשותפת. ב'אגודה' מסרבים לכך בתוקף, על סמך ההסכמים בין הסיעות.

ביום חמישי הקרוב תיערך ישיבת מועצת עיריית ירושלים במהלכה צפויים להתקיים חילופי תפקידים במסגרת ההסכם הפנימי במפלגת "יהדות התורה" בין סיעת "אגודת ישראל" לסיעת "דגל התורה" לפיהם יתפטר מ"מ ראש העיר יוסי דייטש מתפקידו ומחברותו כחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לטובת נציג "דגל התורה".

במקביל צפויה על פי המתוכנן להתקיים רוטציה פנימית בתוך "דגל התורה" כאשר הסגן המכהן כיום ישראל קלרמן יפנה את מקומו לחבר המועצה יצחק פינדרוס שיהפוך במקביל גם לסגן וגם לממלא מקום במקומו של דייטש.

בכך תקיים "אגודת ישראל" את ההסכם הפנימי בינה לבין "דגל התורה" ככתבו וכלשונו לאחר שדייטש הצהיר כי יעשה זאת ללא כל דיחוי ושיהוי.

במסגרת זאת שיגר הבוקר דייטש מכתב לראש העיר ניר ברקת בו הודיע כי יקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו ומבקש לעשות זאת בישיבת המועצה הקרובה שתתקיים כאמור ביום חמישי הקרוב.

המכתב של דייטש לברקת

אלא שכאן החלו להסתבך העניינים.

מתברר כי במסגרת ההסכם הפנימי בין הסיעות שנחתם לפני הבחירות האחרונות נכתב כי במידה וייכנסו שמונה נציגים בלבד מטעם מפלגת "יהדות התורה" למועצת עיריית ירושלים אזי נציג סיעת "אגודת ישראל" החסידית יפנה את מקומו במחצית הקדנציה לטובת הנציג הבא של סיעת "דגל התורה" הליטאית.

יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני אף הצהיר בוועידת דגל התורה האחרונה כי דרישתם הינה שנציג "אגודת ישראל" יתפטר לטובת חבר המועצה התשיעי משה גורא וזכה למחיאות כפיים מהמשתתפים.

אלא שמבדיקת "כיכר השבת" עולה כי סעיף אחד לאחר מכן נכתב כי במקרה ותופיע רשימה נפרדת ועל ידי כך ייגרם נזק ומיעוט נציגים לרשימת "יהדות התורה" אזי הסעיף הקודם הדורש מ"אגודת ישראל" להתפטר יובא להכרעת גדולי ישראל לא יאוחר מ-30 יום מפרסום תוצאות הבחירות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביממה האחרונה פנה יו"ר תנועת "דגל התורה" ח"כ משה גפני בשיחת טלפון למזכ"ל "אגודת ישראל" חנוך זייברט ודרש ממנו שנציג הסיעה החסידית יתפטר מחברותו במועצה לטובת נציג דגל התורה.

באגודת ישראל מסרבים לכך בתוקף ומבהירים: "אנחנו נקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו ולא מה שבדגל דורשים כעת".

צפו: גפני בוועידת דגל התורה דורש התפטרות נציג אגו"י

כפי שחשף "כיכר השבת" בעבר בסיעת "אגודת ישראל" לא התעצלו ויו"ר שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש הודיע לסיעת דגל התורה, לאחר הבחירות כי התוצאות מוכיחות כי הסעיף המורה על התפטרות נציג אגודת ישראל במחצית הקדנציה אינו רלוונטי משום שרצה במקביל רשימה נפרדת שגרעה קולות מבנק המצביעים הליטאי הטבעי כשהוא רומז לפילוג הליטאי ולריצה הנפרדת של הפלג הירושלמי ברשימת בני תורה.

ח"כ לשעבר ומזכ"ל תנועת "דגל התורה" יעקב אשר הגיב במכתב חריף לא פחות בו טען כי "בבחירות היו קבוצות של אגו"י שנוכחותם במטה הבחירות של יהדות התורה הייתה דלה מאוד לעומת העשייה הדומיננטית של חברי דגה"ת. לעשייה הפחותה של אגו"י ישנם מספר סיבות ידועות, בין היתר, היו ביניהם שהצביעו המוצהר ל"מועמד החרדי" לראשות העיר ואף הצביעו ככל הנראה לרשימתו כפי שהוכח בהבדל המזערי בין הקולות שקיבל לראשות לקולות שקיבלה רשימתו".

ב"אגודת ישראל" טענו בתגובה כי מדובר בטענות מגוחכות משום ש"דגל התורה" פגעה בעצמה בשל ההתעלמות מהציבור הליטאי שהצביע לסיעת בני תורה ובכך אשמה בגריעת הקולות וכי עליה לשלם את המחיר.

"לא אנחנו באגודת ישראל נצטרך לשלם את מחיר המלחמות הפנימיות בציבור הליטאי", אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר