הקרב בעיריית ירושלים

מי מנסה לדחות את מינוי יצחק פינדרוס לסגן?

במסדרונות עיריית ירושלים נוצר מתח רב בעקבות העימות שנחשף ב"כיכר השבת" בין ס"אגודת ישראל" ל"דגל התורה", אך מתברר כי יש מי שמבקש לנצל את המצב ולדחות את מינוי פינדרוס לסגן (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פינדרוס וקלרמן (צילומים: באדיבות המצלם, שמואל דריי)

במסדרונות עיריית ירושלים נוצר בשעות האחרונות מתח רב בעקבות העימות שנחשף ב"כיכר השבת" בין סיעת "אגודת ישראל" לסיעת "דגל התורה", ויש מי שמנסה אולי להרוויח מהמהלכים.

בסיעה החסידית מבהירים כי בכוונתם לקיים את ההסכם בין הסיעות ככתבו וכלשונו לפיו כבר בישיבת המועצה הקרובה יפרוש מ"מ ראש העיר יוסי דייטש מתפקידו לטובת חבר המועצה מטעם 'דגל' יצחק פינדרוס אולם במקביל ימשיך לכהן כחבר מועצה וכסגן ראש העיר ואילו ב'דגל התורה' דורשים מ'אגודת ישראל' לקיים גם את ההבטחה שניתנה לטענתם לפיה יפרוש נציג אגו"י במחצית הקדנציה מחברותו במועצה לטובת נציג הסיעה הליטאית משה גורא.

במקביל, מתברר כעת כי העימות גרם לתת עימות נוסף בתוככי הסיעה הליטאית כאשר גורמים ב'דגל התורה' בירושלים פועלים בשעות האחרונות לדחות את הסכם הרוטציה הפנימית המחייב את התפטרותו של סגן ראש העיר המכהן ישראל קלרמן לטובתו של פינדרוס.

אותם גורמיןם פועלים בשעות האחרונות לדחות את קיום הרוטציה הן הפנימית בתוככי 'דגל התורה' והן זו שנחתמה מול 'אגודת ישראל' לישיבת המועצה הבאה במטרה "להרוויח זמן" בו ימשיך קלרמן לכהן בתפקיד.

לדברי אותם גורמים, "עדיף לנהל בצורה בסודרת את המשא ומתן מול 'אגודת ישראל' ולדרוש את קיום ההסכם לגמרי כולל התפטרות חבר המועצה מטעמם לטובתו של נציג 'דגל התורה' וגם אם הדבר ייקח עוד שבוע ניתן להמתין על מנת להסדיר את הדבר כראוי".

"ייקח עוד שבוע, עוד שבועיים, כלום לא בוער, לא יקרה כלום. העיקר שבסופו של תהליך הכל יהיה ברור ומוסכם", אומרים אותם גורמים בסיעה הליטאית.

מנגד, חוששים אחרים מפני סחיבת זמן וניסיון להתחמק מלקיים את ההתחייבות הפנימית לפיה יתפטר קלרמן לטובת פינדרוס. "איך נדרוש מ'אגודת ישראל' לקיים את חלקה בהסכם כשאצלינו גוררים רגליים ומנסים לדחות את קיום הרוטציה?", תוהים הגורמים.

"קודם כל אנחנו צריכים אצלינו בתוך הסיעה לקיים את ההסכמים החתומים ואז לפנות ל'אגודת ישראל' בדרישה שתקיים את חלקה", טוענים אותם עסקנים. "הרי לא ייתכן שבעוד 'אגודת ישראל' מסכימה לקיים את ההסכם הפנימי לפיו דייטש יתפטר לטובת פינדרוס בישיבת המועצה הקרובה, דווקא אצלינו בתוך הבית ינסו אנשים מתוכנו לתקוע תריז ולא לאפשר לפינדרוס להתמנות".

יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי לא ידוע לו על נסיונות דחיה.

בסביבתו הקרובה של ישראל קלרמן אומרים ל"כיכר השבת" כי אין שום ניסיונות שכאלה. לדבריהם: "גם בלי ישיבת המועצה הוא יהיה חייב למלא את מה שהוסכם לאחר הבחירות, זה תהליך שקורה אוטומטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר