בדרך לבית הלבן

דונלד טראמפ שוב ניצח; טד קרוז פרש

דולנד טראמפ מבטיח את עצמו כמועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארה"ב, לאחר עוד ניצחון במדינת אינדיאנה. טד קרוז הודיע על פרישה: "הדרך שלי לניצחון כבר לא קיימת" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קרוז וטראמפ. ארכיון (צילום: שטטרסטוק)

המרוץ לנשיאות ארה"ב: נדמה כי תוצאות הבחירות הפנימיות שנערכו אמש (שלישי) במדינת אינדיאנה הכריעו באופן סופי את ההתמודדות במפלגה הרפובליקנית. מתוצאות ראשונות עולה כי איל הנדל"ן דונלד טראמפ זכה לניצחון בולט כשזכה בלמעלה מ-54 אחוזים מקולות הבוחרים.

טראמפ גרף בזכייתו 45 צירים וחצה את רף 1,000 הצירים כאשר נותרו לו קצת פחות מ-200 כדי להבטיח את מועמדותו באופן רשמי.

בעקבות התוצאה הברורה הודיע המועמד הרפובליקני טד קרוז על השעיית קמפיין הבחירות שלו במרוץ לנשיאות. "הערב, לצערי, נראה שהדרך שלי לניצחון כבר לא קיימת. המצביעים בחרו בדרך אחרת", אמר במהלך נאום שנשא.

"אני לא משעה את מאבקנו לחירות. אני לא משעה את מאבקנו להגן על החוקה ועל הערכים היהודו-נוצריים שבונים את אמריקה, התנועה שלנו תמשיך ואני נותן לכם את מילתי שאמשיך במאבק הזה בכל כוחי ובכל יכולתי. נמשיך להיאבק בשבוע הבא, בחודש הבא ובשנה הבאה. ביחד נמשיך כל עוד אלוקים נותן לנו את הכוח להמשיך להילחם", הוסיף.

טראמפ עצמו אמר בנאום הניצחון כי מדובר בניצחון ענק, "נעשה את אמריקה נהדרת שוב. אנחנו ננצח בנובמבר וננצח בגדול". טראמפ התייחס לפרישתו של קרוז ואמר: "לא צפיתי את זה, הוא עשה מעשה אמיץ, הוא איש חכם, בחור קשוח. צפוי לו עתיד מדהים".

"אני יודע שזה קשה, גם לי היו רגעים לא טובים ואני מבין איך הוא מרגיש. הוא היה מתמודד קשוח", ציין טראמפ.

המתמודד הרפובליקני הפנה את חיציו לעבר הילארי קלינטון ואמר היא תהיה נשיאה גרועה לארה"ב.

יצויין כי אמש התפרסם סקר מפתיע בארה"ב לפיו לראשונה מנצח טראמפ את הילארי קלינטון בבחירות הכלליות שיתקיימו בנובמבר.

במקביל התבטא אמש במהלך ראיון טראמפ התבטאות מפתיעה כשהצהיר כי לישראל עומדת הזכות לבנות בהתנחלויות כיוון שנורים עליה טילים מהרשות הפלסטינית.

במפלגה הדמוקרטית גבר אמש במהלך הבחירות הפנימיות במדינת אינדיאנה המתמודד ברני סנדרס שגרף 53 אחוזים מהקולות אולם עדיין ניצחונה של קלינטון במפלגה הדמוקרטית נראה מובטח משום שהיא קרובה להשיג את מלאי הצירים הדרוש להבטחת מועמדותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר