"בעיה חמורה"

רבה של בריטניה במתקפה נגד האנטישמיות בלייבור

במאמר מערכת בעיתון הטלגרף אתמול, יוצא רבה של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, בגינוי חריף נגד האמירות האנטישמיות של חברי מפלגת האופוזיציה 'הלייבור' וטענותיהם להפרדה בין היהדות והציונות: "הגיע הזמן לחשוף את השקר שהרעיל את השיח הציבורי נגד ישראל"(בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: Foreign and Commonwealth Office CC BY 2.0)

הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, מגנה בחריפות את גל האנטישמיות הגואה בקרב חברי מפלגת הלייבור בבריטניה. במאמר מערכת שפורסם אתמול (שלישי) בעיתון הטלגרף יוצא הרב למתקפה נגד ראש מפלגה ג'רמי קורביין וחברי מפלגתו: "בעיה חמורה עם אנטישמיות".

כזכור, אתמול פורסם כי בשבועות האחרונים הושעו בחשאי 50 חברי מפלגת לייבור בעקבות התבטאויות אנטישמיות וגזעניות. הסערה התקשורתית התפרצה כאשר בכירים במפלגה טענו שהפתרון למזרח התיכון יהיה אם ישראל תעבור לארצות הברית. בעקבות ביקורת ציבורית, הושעו בכירי המפלגה כמו קן ליווינגסטון ראש עיריית לונדון לשעבר.

הרב אפרים מירוויס, אשר נבחר בשנת 2013 לרבה הראשי של בריטניה, פרסם בעיתון הטלגרף אתמול, מאמר מערכת אשר יוצא כנגד האנטישמיות במפלגת הלייבור.

"הגיע הזמן לחשוף את השקר שהרעיל את השיח הציבורי בנושא אנטישמיות וישראל במשך עשרות שנים" כותב הרב מירוויס.

בדבריו מתייחס רבה של בריטניה לטענתם של חברי הלייבור שהן פוליטיות גרידא: "זה מדהים לראות דמויות מהשמאל הקיצוני מהקשת הפוליטית בבריטניה, אשר מגדירים את היחס בין ציונות ויהדות למרות שהם עצמם לא יהודים ולא ציוניים", כך הרב מרוויס, ומוסיף: "אנשים כמו קן ליווינגסטון טוענים שציונות נפרדת מהיהדות הדתית, שדבריהם הם פוליטיקה גרידא, ושהציונות מייצגת התפשטות קולוניאליסטית ואימפריאליסטית".

הרב מירוויס יוצא כנגד טענות אלו בהפרדת הציונות מהיהדות: "לא ברור מדוע האנשים האלה מרגישים שהם מוסמכים לספק ניתוח על אחת האקסיומות באמונה היהודית. תנו לי להיות מאד ברור: טענותיהם הן פיקציה, הן עיוות של חלק בלתי נפרד מהיהדות. הציונות היא הזכות להגדרה עצמית של היהודים בארץ שהייתה חלק תמידי מהעולם היהודי במשך יותר מ3000 שנה. להפריד בין יהדות לציונות זה כמו להפריד בין העיר לונדון לבריטניה".

בדבריו ממשיך הרב מירוויס לחזק את הקשר בין הציונות ליהדות ומביא לדוגמא שבכל ספר תפילה, לא משנה היכן תפתח אותו הציונות "תזנק החוצה אליך". ההיסטוריה של העם היהודי וערגתו לחזור לארץ ישראל והחייאת השפה העברית.

בסיום מאמר המערכת הוא פונה אל אותם בכירי מפלגה אשר מבצעים דה-לגיטימציה לציונות: "אל תשגו באשליות. אתם מעליבים עמוקות לא רק את הקהילה היהודית אלא רבים אחרים אשר דוחים באופן אינסטינקטיבי פוליטיקה של עיוות והשמצות. למי שכל כך רוצה ליצור שואה אכזרית כדי לפגוע בציונים, אני אומר: אתה מפזר למעשה את אותו וירוס ישן וערמומי של האנטישמיות".

לדברי הרב מירוויס, אנשים רבים מכל חלקי החברה, דורשים אחראיות מהפוליטיקאים נגד גזענות ואנטישמיות. הערות של בכירי מפלגה וותיקים מראים עד כמה הבעיה הפכה לחמורה: "כולם מסכימים שאין שום מקום לאנטישמיות בפוליטיקה שלנו ואני מברך על החקירה שמבצעת הנהגת המפלגה". אמנם הוא מקווה בדבריו שהחקירה לא נועדה לטייח את הדברים ורק להעלימם מתחת לפני השטח.

לסיום המאמר, מסכם הרב מירוויס: "האנטישמיות היא לא רק בעיה של יהודים. זו בעיה של כל החברה שלנו. אני מרוצה מהביקורת החזקה שהייתה לפרשה המצערת הזו. אסור שיהיו היום פינות בבריטניה בהן האנטישמיות יכולה להסתתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר