הפסק התיאורטי של הרב עמאר שמסייע לסרבן הגט

אביו של סרבן הגט החרדי שנשלח לכלא על ידי בית הדין הרבני, צפוי לטעון בערעור בבית הדין כי לא ניתן לשלוח אותו לכלא בשל פסיקתו של הגר"ש עמאר שטען כי אין לכך סמכות לבית הדין (חרדים, בארץ)

(צילום: שלומי כהן )

אביו של סרבן הגט החרדי שנשלח לכלא על ידי בית הדין הרבני לאחר שנקבע כי הוא זה שעומד מאחורי סרבנות הגט של בנו, צפוי לטעון היום (רביעי) בערעור בבית הדין כי לא ניתן לשלוח אותו לכלא.

על פי דיווח ב"הארץ", האב צפוי להסתייע בראשל"צ רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר שמתנגד לשליחת האב לכלא בגלל העיגון המתמשך של בנו.

על פי הדיווח, הרב עמאר כתב פסק דין בנושא לאחר שנשאל על מקרה תאורטי דומה - ומבלי להתייחס לסיפור הספציפי.

בפסק הדין שהוציא רבה של ירושלים נכתב כי "השאלה אינה מעשית משום שאין סמכות לבית דין לאסור אחרים מחוץ לבני הזוג עצמם, וגם בזה יש כללים וסעיפים שצריך לראות שמולאו כולם, אך להוריו ואחיו, אין לבי"ד סמכות לאסור אותם, אלא אם כן הוזמנו לעדות וסירבו לבא שאז אפשר להוציא צו מעצר כדי להביאם להעיד בבית הדין".

בעקבות כך מבקשים עורכי דינו של אב המעגן לדרוש את ביטול עונש המאסר בטענה כי בית הדין הרבני חרג מסמכותו כשהטיל עונש מאסר על אדם שאינו מעגן בפועל, גם אם הוא אכן קשור לדברים.

כזכור, לפני כחודשיים שלח בית הדין הרבני בתל אביב מיליונר חרדי וידוע לשלושים ימי מאסר בפועל על ידי בית הדין הרבני בתל אביב, זאת לאחר שנקבע כי הוא עומד מאחורי סרבנות הגט של בנו במשך למעלה מעשור. מדובר תקדים היסטורי ובפעם הראשונה בתולדות המדינה שבית הדין הטיל מאסר על אביו של סרבן גט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר