הונאה במשך שנה

חשד: יועץ המשכנתאות החרדי הונה במיליונים את בנק לאומי

יועץ משכנתאות חרדי מוכר, נעצר הבוקר בחשד שהונה במשך כשנה את בנק "לאומי" וקיבל מיליונים במרמה. יחד עם היועץ שמוכר במגזר, נעצרו עוד שלושה חשודים נוספים בפרשה (חדשות, חרדים)

למצולם אין כל קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Nati Shohat/Flash90)

משטרת ירושלים עצרה הבוקר (רביעי) יועץ משכנתאות חרדי, בן למשפחה חרדית מוכרת המתגורר ביישוב סמוך לירושלים, בחשד כי הונה את בנק לאומי בהיקף של כחמישה מיליון שקלים. החשוד, בן 32, קיבל לפי החשד בשנה האחרונה מהבנק כספים במרמה באמצעות זיוף מסמכים.

בימים האחרונים הוגשה תלונה על ידי נציגי בנק לאומי ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, התלונה הובילה לפתיחה בחקירה משותפת עם אנשי רשות המסים.

מהחקירה התברר כי היועץ החתים את שותפיו לעבירה על מסמכים שונים שאותם הציג בפני פקידי הבנק. על סמך המסמכים, שהעידו לכאורה על מצבם הכלכלי של האנשים שאותם החתים ועל עיסוקם ומשכורתם, הם פתחו חשבונות בבנק ומהם קיבלו גישה לאשראי, כרטיסי אשראי והלוואות גדולות במרמה.

על פי החשד, האנשים שהיו שותפים לדבר עבירה נהגו למשוך כספים מהחשבונות ולקחת הלוואות, את חלקם הם היו מפקידים בחשבונות החשוד וחלק לקחו לכיסם.

על פי גורמים במשטרה, עבירות ההונאה והמרמה בדפוס זה נמשכו כשנה ובוצעו כאמור בכמה סניפי בנק לאומי בבירה. הבוקר ניהלו חוקרי ההונאה ואנשי רשות המסים חיפוש ועצרו את החשוד המרכזי בביתו ועוד שלושה חשודים נוספים.

החשודים נחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה וזיוף מסמך בנסיבות מחמירות. יועץ המשכנתאות הובא היום בפני בית משפט השלום בירושלים וזה האריך את מעצרו ביומיים. כמו כן שאר החשודים שנחקרו שוחררו בתנאים מגבילים.

יועץ משכנתאות חרדי המעורה בפרטים ומכיר את היועץ שנעצר מספר ל"כיכר השבת" כי בנק לאומי גילה כבר לפני מספר חודשים כי היועץ זייף תלושי משכורת ותדפיסי בנקים על מנת להוציא הלוואות עיסקיות גדולות ללקוחות, אלא שרק עכשיו החליטו הגורמים בבנק לפנות למשטרה ולדווח על ההונאה.

לטענתו "אלו מעשים שמספר יועצי הלוואות ומשכנתאות מבצעים בשנים האחרנות, רק שבדרך כלל הבנקים לא פונים למשטרה אלא מפסיקים את העבודה מול היועץ. הופתעתי מאוד לשמוע על כך שהבנק פנה למשטרה, זה כנראה בגלל שמדובר בסכום לא גבוה יחסית לשוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר