חשיפת "כיכר השבת"

גואטה נגד העסקנים הליטאים שניסו לבזות את הגר"ש כהן

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על הניסיון לבזות את נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן בכנס בני התורה בהר מירון, ח"כ יגאל גואטה יוצא במתקפה חריפה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יגאל גואטה ונשיא המועצת (צילום: יעקב כהן )

שעות לאחר חשיפת "כיכר השבת" על הניסיון לבזות את נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן בכנס בני התורה בהר מירון, ח"כ יגאל גואטה יוצא במתקפה חריפה נגד העסקנים הליטאים.

ח"כ יגאל גואטה, תקף וכתב: "מחאה נמרצת על ביזוי כבוד התורה נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליטא".

"נחרדתי והזדעזעתי לשמוע שישנו אדם שלא מייצג לא את עולם התורה ולא את בני הישיבות, לא את הספרדים, ולא את האשכנזים, שעסק כל היממה האחרונה בביזוי כבודו של נשיא המועצת מרן ראש הישיבה שליט"א".

לדבריו: "בזמן שבני התורה היקרים סוגרים את ימי בין הזמנים בצפון, וממתינים אלפי הבחורים במירון בציונו של הרשב"י הקדוש לשתות בצמא את דברי מרן ראש הישיבה בחר לו להטיל וטו על המעמד, באם לא יוסר השלט ששמו של מרן ראש הישיבה מופיע בו".

חשיפת "כיכר השבת", הצהריים

"דווקא בימים אלו ימי ספירת העומר, שנהרגו עשרים וארבעה אלף תלמידי ר"ע רק על שלא נהגו כבוד זה בזה - על אחת כמה וכמה ביזוי גדול הדור".

הח"כ מש"ס הוסיף ותקף: "איך שפתיו של מקבל ההחלטות לא רעדו להוציא לפועל כזאת תכנית. איך ידיו של מסיר השלט לא רעדו כאשר לנגד עיניו שמו של מרן ראש הישיבה. אין לי ספק שבמקרה הפוך לא היה ראש ספרדי שמעז לחשוב לעשות כדבר הזה". לדבריו: "ההמלצה היחידה שלי לאותם גורמים לעלות לקודש הקודשים ולבקש מחילה על הביזוי".

גואטה פנה לבני התורה הספרדים: "בני התורה הספרדים היקרים שנקלעתם בע"כ לסיטואציה הלא נעימה הזו אני מצטרף אליכם לקול מחאה גדולה זו, תמשיכו להלך בראש מורם, אתם גיבורי החיל שמחזיקים את העולם".

הח"כ מש"ס סיים את דבריו ואמר: "יהי רצון שחפץ ה' בידכם יצלח להמשיך בדרכינו הנתונה בידינו מאבותינו ומרבותינו בראשם מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליטא. לכבד כל אדם באשר הוא, ובודאי בגדולי הדור שנשיכתן נשיכת שועל, עקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר