ריבלין: "האנטישמיות היא מחלה כרונית"

נשיא המדינה התייחס הערב בנאומו ב"יד ושם" לאמירות האנטישמיות של בכירי מפלגת הלייבור בבריטניה "אנחנו מוצאים עדויות לאנטישמיות בשמאל הבריטי מדינת ישראל תתמודד עם האנטישמיות" (חדשות)

(צילום תמונה: הדס פרוש, פלאש90 ווידאו: מתוך Ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן רבלין השתתפו היום (רביעי) בטקס הדלקת המשואות על ידי ניצולי השואה.

בנאום שנשא, התייחס הנשיא ריבלין לסערה בבריטניה סביב שורת התבטאויות אנטישמיות של חברי מפלגת הלייבור בבריטניה ואמר: "האנטישמיות ורדיפת יהודים אינן אופנה חולפת, כזו שניתן להקל בה ראש. זוהי מחלה כרונית עמוקה וקשה החודרת ללב ההיסטוריה של העמים. עדות לכך אנו מוצאים בקולות העולים גם היום מלב אירופה האחרת, מהשמאל הבריטי ומהימין הקיצוני באירופה המזרחית, באירופה כולה ובחלקים מרכזיים בעולם הערבי. מדינת ישראל תתמודד עם האנטישמיות הזו בכך שתבטיח בראש ובראשונה בית לאומי וצבא יהודי".

"חביב אדם שנברא בצלם. זוהי האמת היהודית, האנושית היסודית ביותר, וזהו גם הנוגדן העמוק ביותר לזוועות השואה, שם היינו אנחנו ובני עמנו, כולנו, לרמש, לנמלה, לתת אדם. אם נרצה ואם לאו - השואה מטילה חובה קשה ואיומה על האומה היהודית בהתנהלותה. השואה גם לעולם תעמיד אותנו העם היהודי, כקטגור נצחי על בימת האנושות. קטגור כנגד האנטישמיות, הגזענות והלאומנות. חביב אדם, כל אדם, שנברא בצלם אלוהים. זוהי חובה קדושה - שהעם היהודי איננו יכול ואיננו רוצה להימלט ממנה בכל זמן, בכל מצב".

ריבלין התייחס לראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שהלך לעולמו במרס האחרון, שהתקשר אליו ביום הזיכרון לשואה בשנה שעברה: "מאיר סיפר לי על התמונה של סבו, הרב סלושני, בגטו לוקוב בפולין, עטוף בטלית, כורע ברכיו, ידיו מורמות והוא מבוזה ומושפל, שניות אחדות לפני שהוצא להורג בירייה". התמונה הזו, סיפר דגן לריבלין, עברה איתו ממקום למקום ועמדה לנגד עיניו בכל כל פקודה שנתן. הוא סיפר לו שנחרד כאשר גילה שהאנשים שרצחו את סבו, החיילים בתמונה, היו סתם חיילי מילואים. מרביתם אפילו לא היו חברים הנאצית".

"ניצולי השואה החיים בינינו מתמעטים והולכים. השנים הללו הן שעת רצון לערוך חשבון נפש בפניכם. אנחנו חייבים להודות – שגינו. ניצולי השואה לא זכו מעולם לכבוד הראוי להם. גם היום ועד היום מדינת ישראל אינה עושה הכל כדי לדאוג לניצולי השואה" אמר ריבלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר