הסלמה בדרום

בפעם השנייה ביממה: חיל האוויר תקף בעזה

לפנות בוקר תקף חיל האוויר, בפעם השנייה בתוך יממה, יעדים של ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה. מוקדם יותר הודיע סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס כי הושגה רגיעה עם ישראל (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)

לאחר יממה מתוחה בדרום הארץ, לפנות בוקר (חמישי) תקף חיל האוויר, בפעם השנייה בתוך יממה, יעדים של ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה.

מאז שעות הבוקר אתמול, נורו חמש פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל שעוסקים בפעילות מבצעית בקרבת גדר הגבול. בתחילה הגיב צה"ל בירי פגזי טנקים לעבר עמדות צבאיות של החמאס ובשעות הערב בוצעה תקיפה של חיל האוויר על חמישה יעדים של החמאס.

לפנות בוקר, כאמור, תקף חיל האוויר שוב ברצועה. מצה"ל נמסר כי הותקפו ארבע מטרות המהוות תשתית טרור של החמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה לירי שבוצע ביומיים האחרונים לעבר כוחות צה"ל.

יצוין כי הירי מעזה בוצע לעבר כוחות צה"ל שפועלים באזור גדר הגבול בניסיון לאתר מנהרות התקפיות שחודרות לשטח ישראל, כאשר לראשונה מצוק איתן החמאס בעצמו יורה לעבר ישראל.

אמש הודיע סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, מוסא אבו מרזוק, כי בתיווך מצרים סוכם כי צה"ל ייסוג בתמורה לנצירת האש בעזה. בישראל לא הגיבו לדברים.

"מה שקורה על הגבול המזרחי של רצועת עזה הוא ניסיון ישראלי לכפות עובדות חדשות בעומק של יותר מ-150 מטרים מהגבול. זה מה שגרם לאנשינו להיכנס לעימות וזאת כדי למנוע מהדחפורים והכלים שלהם מלייצב או לקיים את הנוהל הזה. החלו מגעים עם המצרים שפרשו את חסותם על הסכם הפסקת האש האחרון. התגובה שלהם היתה מהירה ורצינית והחזירה את המצב למה שהיה קודם לכן", הודיע אבו מרזוק.

בארגון החמאס חוששים לאבד את הנכס האסטרטגי שלהם, המנהרות, ולכן הסלימו את המצב באזור בירי לעבר כוחות צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר