"זה מה שקורה ביום השואה"

אלמונים גנבו תפילין מתלמידי ישיבות, שרפו והשחיתו אותם

אלמונים גנבו תפילין של תלמידי ישיבות שישנו הלילה במאהל על שפת הכנרת, שרפו זוג אחד בתוך תא השירותים ואת השני השליכו לכיור ושפכו עליו מים • התפילין שנשרפו - של בחור יתום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
התפילין שהוצתו (באדיבות המצלם)

ביום השואה: מקרה מזעזע התרחש הבוקר (חמישי) על שפת הכנרת כאשר אלמונים גנבו לתלמידי ישיבות תיקים בהם היו זוגות תפילין - אותם הם שרפו בשירותים ציבוריים.

בימים אלו מסתיימים ימי 'בין הזמנים' של תלמידי הישיבות, אחרוני המטיילים חוזרים היום לבתיהם ומתכוננים לקראת השבוע הבא, אז יפתח 'זמן קיץ' בעולם התורה.

מספר תלמידי ישיבות שישנו במהלך הלילה במאהלים על שפת הכינרת שמעו רעשים מוזרים בסמוך למאהל אך לא ייחסו לכך חשיבות, אלא שכעבור כמחצית השעה, כשאחד מהם התעורר ויצא החוצה, הוא גילה כי התיקים של בני החבורה נגנבו.

הבחור מיהר להעיר את יתר חברי הקבוצה שקמו והחלו לחפש אחר החשודים בגניבה ואחר החפצים שלהם שנגנבו, כאשר עיקר הדאגה הייתה לזוגות התפילין שהיו מונחים בתיקים.

לאחר שעה קלה אמר להם אחד מעוברי האורח שכדאי שיחפשו בצדדי הדרך ובמקומות מסתור כי יתכן והגנבים השליכו את החפצים ונמלטו. ואכן, כעבור מספר דקות גילו תלמידי הישיבה את התיקים שלהם בתוך שירותים ציבוריים.

הבחורים, ששמחו בתחילה על מציאת התיקים הזדעזעו לגלות כי הגנבים העלו באש את התיק עם התפילין בתוך תא השירותים, כשזוג תפילין אחר הם זרקו במכוון לתוך כיור ושפכו עליו מים.

הבחורים הזעיקו למקום את כוחות המשטרה. צוות מעבדת זיהוי פלילי שהגיע למקום תיעד את הזירה. במקביל העירייה הגיעה לנקות את המקום.

"התפילין שנשרפו הם של בחור בן 18 יתום, שאבא שלו קנה לו אותם", מספר בן דודו בשיחה עם "כיכר השבת". "מזעזע וקשה לחשוב שזה מה שקורה דווקא ביום השואה". לדבריו: "זה נראה שהם הגיעו במטרה לשרוף, הם לא שרפו סתם, הם שרפו עם אציטון שהכינו מראש".

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירת אירוע בו נמצאו הבוקר זוג תפילין שנגנבו והוצתו. מדובר בתיק שנגנב מצעירים שישנו על שפת הכנרת".

אתר "כיכר השבת" מתגייס למענו של הבחור היתום שאיבד את תפיליו בלהבות האש - מי שבידו לתרום עבורו תפילין, מוזמן לפנות למייל האדום בכתובת - kikar@kikar.co.il ואנחנו נקשר אותו עם הבחור. תזכו למצוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר