פרסום ראשון

בכירי הרבנים נגד הקמת "קולנוע חרדי" בירושלים

גדולי הרבנים בעיר ירושלים יוצאים במכתב חריף נגד יוזמת העירייה להקים מתחם תרבות לציבור החרדי שיכלול אולמות קולנוע וכן יוצאים נגד תופעת השחקניות החרדיות: "דבר זה היה בעוכרינו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה צדקה (צילום: יעקב לדרמן)

חשיפת "כיכר השבת": יוזמת עיריית ירושלים להקמת מרכז תרבות ראשון מסוגו בעיר עבור הציבור החרדי, שיכלול בין היתר אולמות קולנוע, יוזמה שנחשפה ב"כיכר השבת", זוכה למחאה חריפה מצד גדולי הרבנים.

על פי התכנון, המתחם יכלול אולמות קולנוע להקרנת סרטים, חדרי הכשרה לתרבות חרדית ותשתיות מתקדמות לאמנים. כמו כן תהיה במתחם גלריה להצגת תערוכות וסדנאות ושטחי סטודיו לאמנים שונים.

הפרטים הגיעו לאוזניהם של גדולי רבני השכונות בעיר שיצאו במכתב חריף נגד היוזמה. על מכתב המחאה חתמו: ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי ציון בוארון, הגאון רבי יעקב חיים סופר, הגאון רבי אהרון ירחי, הגאון רבי יצחק כהן, הגאון רבי אהרון פישר, הגאון רבי מנחם מנדל פקשר, הגאון רבי אהרון אמט והגאון רבי שלום אליעזר פיליפ.

"שמענו בחרדה גדולה מאוד כי קיימת תוכנית להקמת ''מרכז תרבות'' ראשון מסוגו עבור המגזר החרדי על ידי עיריית ירושלים", כותבים הרבנים בפתח מכתבם. "כפי שפורסם המקום יכלול אולמות קולנוע, גלדיה, סטודיו ותשתיות לאומנים חדרי הכשרה לאמנים וכו'. כאשר התוכניות יועברו מבית ספר לאומנות וממוסד אקדמי בשיתוף אנשי אומנות ותרבות חילונים".

הרבנים הוסיפו וכתבו: "ובזאת הננו לגלות דעתנו דעת תורה כי יש בזה פרצה גדולה ומבוכנת ולא יעשה כזאת בישראל להעתיק למחנינו תרבות של בידור ובילוי, לפתוח מקום מיוחד למטרה זו הרי זה הרס וחורבן נורא בהחדרת תרבות יון למחננו בהקמת בתי תיאטראות וקירקסאות ואחריתו מי ישורנה, ואף אם יהיו כולם חרדים".

בשלב הזה מתייחסים הרבנים לתופעה של במאיות ושחקניות חרדיות וכותבות "ומכאן תצא הקריאה בדבר אשר לאחרונה ישנה תופעה חדשה של שחקניות ובמאיות חרדיות, ומייצרים סרטים חדשים לבקרים, דברים שלא שיערום אבותינו, הנה מלבד כי עצם הצפייה בסרטים אפילו אלה שכתוב עליהם שצונזרו או אף אלה שיוצרו על ידי חרדים.

"ואף אלו שמופיע עליהם הכיתוב בהמלצת נשות חינוך נאסרו ע''י כל גדולי ישראל והדבר ידוע כי דבר זה היה בעוכרינו והרבה נפשות טהורות התדרדרו לשאול רח''ל כאשר תחילת נפילתם היתה בסרטים. המושג של שחקניות חרדיות הוא התדרדרות נוספת וחמורה מאוד כי בזה מכניסים את תרבות הגויים לתוך כרם בית ישראל ומהרסים את יסוד הבניין של כלל ישראל ח''ו".

בסיום המכתב נכתב: "על כן הננו פונים בזה לכל מי אשר בידו לפעול ולהשפיע למנוע הקמת בנין זה, חייב לעשות כל אשר ביכולתו שמזימה זו לא תקום ולא תהיה ח''ו, והחובה על כל אחד להשתדל לביטול תוכנית מבישה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר