חשיפת כיכר השבת

ח"כ יצחק הרצוג ל"כיכר השבת": "מזעזע שבישראל 2016 שורפים תפילין"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג מגיב ל"כיכר השבת" על המקרה המזעזע של שריפת התפילין ואומר כי הוא מצפה שהמשטרה תמצא את העבריינים ותמצה עימם את הדין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרצוג והתפילין שהוצתו (צילומים: הדס פרוש - פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

"מזעזע לראות דווקא היום שבישראל 2016 שורפים תפילין", כך אומר יו"ר האופוזיציה ויו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג, בתגובה לחשיפת "כיכר השבת", על שריפת התפילין של בחורי ישיבה שלנו על שפת הכנרת.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ח"כ הרצוג כי "אחד הסמלים היהודיים ביותר עליהם נלחמו יהודים בימי מלחמת העולם השניה היה התפילין. מזעזע לראות דווקא היום שבישראל 2016 שורפים תפילין".

"אני מקווה ומצפה שמשטרת ישראל תמצה את החקירה, תמצא את העבריינים ותמצה עימם את הדין. התפילין היו ויהיו תמיד סמל של עם ישראל", הוסיף יו"ר האופוזיציה.

הרצוג מוסיף ואומר כי "חובתנו כחברה המתגאה בעברה ובונה את עתידה לשמר את סמליה מכל משמר ולכבד אותם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר את תמונת התפילין שפורסמה ב"כיכר השבת" וכתב: "תמונה מצמררת של תפילין שהוצתו הלילה במדינת ישראל. על משטרת ישראל לעשות כל יכולתה כדי לשים את ידה על המציתים ולהענישם".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מספר תלמידי ישיבות שישנו במהלך הלילה במאהלים על שפת הכינרת גילו כי התיקים שלהם נגנבו בידי אלמונים. לאחר חיפושים שערכו הם מצאו את התיקים בתוך שירותים ציבוריים.

הבחורים הזדעזעו לגלות כי הגנבים העלו באש את התיק עם התפילין בתוך תא השירותים, כשזוג תפילין אחר הם זרקו במכוון לתוך כיור ושפכו עליו מים.

למקום הוזעקה המשטרה שפתחה בחקירה. צוות מעבדת זיהוי פלילי שהגיע למקום תיעד את הזירה.

"התפילין שנשרפו הם של בחור בן 18 יתום, שאבא שלו קנה לו אותם", מספר בן דודו בשיחה עם "כיכר השבת". "מזעזע וקשה לחשוב שזה מה שקורה דווקא ביום השואה". לדבריו: "זה נראה שהם הגיעו במטרה לשרוף, הם לא שרפו סתם, הם שרפו עם אציטון שהכינו מראש".

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירת אירוע בו נמצאו הבוקר זוג תפילין שנגנבו והוצתו. מדובר בתיק שנגנב מצעירים שישנו על שפת הכנרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר