לעולם לא עוד - הבטחות שווא

השואה היא דבר בלתי נתפס, ההשוואה אליה היא דבר מקומם, ההבטחה לעולם לא עוד, מגוחכת • אנו מתפללים ומקווים שמה שהיה לא יהיה עוד ברוב רחמי וחסדי הקב"ה, אבל להבטיח??? (דעות)

יעקב אייכלר | כיכר השבת |
יעקב אייכלר (צילומסך: ערוץ הכנסת)

השואה היא דבר בלתי נתפס, ההשוואה אליה היא דבר מקומם, ההבטחה לעולם לא עוד, מגוחכת.

בכל פעם שאני שומע את הבטחות הפוליטיקאים בעולם כי השואה היא מקרה חד פעמי שנגרם משאננות עולמית בהיותה דבר בלתי נתפס, וכי היא לעולם לא תקרה שוב - יותר ממגוחכת.

ההבטחה החוזרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא כאן כדי להבטיח שלעולם לא עוד, ניתנת בימים בהם מספר אזרחי סוריה שנותרו בחיים פחתה בחצי מליון, והעולם שותק.

בימים בהם מדינות שונות בעולם מעודדות מלחמות אזרחים באזורים בהם יש להם אינטרס כלכלי או צבאי, והדבר היחיד המפריע להם הוא משך הזמן הנדרש להוצאה לפועל של מזימותיהם.

היא ניתנת בימים בהם אנו מודעים רק לידיעות המתפרסמות אודות מעללי דעא"ש במדינות המזרח התיכון ובאפריקה הקרובה והרחוקה, שם מתבצע טיהור אתני והשמדת עמים המונית, במסווה של מאבק בכופרים - ואנו מכירים רק את הסיפורים המתפרסמים. את סיפורם של אלה שכבר אינם בין החיים איננו שומעים ואיננו מודעים להם.

היא ניתנת בשנים בהם במרכז אירופה התחוללה השמדת עם באזור צ'כוסלובקיה, כאשר כל עוד זו לא היוותה סכנה להגמוניה השלטת במדינות השכנות, אלה לא נקפו אצבע כדי לעצור זאת.

היא ניתנת בתקופה אותה כבר שכחנו של הכחדת יותר ממיליון בני אנוש במדינות אפריקה השונות שנהרותין הוצפו בגופות אדם, ומדינות העולם תירצו זאת במלחמות שבטים שאינם אמורים לעניין בני תרבות.

על סמך מה מפזר ראש הממשלה את הבטחתו? על סמך זה שמדינות העולם מבודדות את ישראל ומחבקות את איראן?

על סמך זה שיותר ויותר יהודים בעולם דואגים להסתיר את זהותם בהליכתם ברחוב או בבתי העסק שלהם?

על סמך זה שיותר ויותר אבות ואמהות בישראל חושבים כבר יותר מפעם אחת על האפשרות שיאלצו להעתיק את מקום מגוריהם מהצפון לדרום ומשם למרכז שאף הוא מופגז בטילים כל אימת שמישהו בחמאס או בחיזבאללה משתגע?

על סמך זה שבמוח הדור השלישי ואף הרביעי לניצולי השואה בהאזינם לסיפורים הבלתי נתפסים אודות תינוקות וילדים שנמסרו לחזקת חסידי אומות העולם, מתנגבת לה המחשבה שאף הם עלולים חלילה להימצא באותה סיטואציה?

על סמך זה שבמרבית מדינות אירופה כבר לגיטימי להחרים תוצרת ישראלית יהודית?, והמנהיגים שם היום כמו בימים ההם משלמים מס שפתיים?

על סמך זה, שכל אימת שמדינת ישראל יוצאת למבצע צבאי בניסיון להרחיק את איומי הטילים על מרכזי אוכלוסיה, היא מוקעת כמבצעת פשעי מלחמה?

על סמך זה שהפעם לא יצטרכו להקים גיטאות מיוחדים ליהודים, כי הם כבר שם?

כיהודים מאמינים בני מאמינים אנו מתפללים ומקווים שמה שהיה לא יהיה עוד ברוב רחמי וחסדי הקדוש ברוך הוא, אבל להבטיח?, על סמך מה???!!!

אולי הוא מסתמך על צה"ל? על זה שבכירים בדרגות הקצונה סבורים שישראל של 2016, היא היא הגרמניה של שנות השלושים במאה הקודמת? וכמו במפלגת הלייבור בלונדון, אחד אומר את מה שרבים שם חושבים?

הרי לא לחינם ציטטו כלי התקשורת בהרחבה רבה את דברי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שנאמרו בקיבוץ תל יצחק - קיבוץ קטן המונה מאתיים חברים, ובתחומו הוקם מכון משואה - שם עורכים את הטקס השנתי ביום השואה.

אם הוא היה מדבר אך ורק בגנות הגרמנים ושותפיהם מאוקרינה פולין הונגריה ושאר מדינות אירופה המזרחית והמערבית, דבריו בקושי היו נרשמים בפרוטוקול. רק בגלל דבריו נגד "הכיבוש המשחית", הוא זכה לכותרות ולסיווג כאיש שמאל.

קולות הנהי והבכי על הפיכת דבריו לויכוח בין ימין ושמאל הם יותר מצבועים. הם נאמרו בבימה הביתית האוהדת. באחד ממעוזי השמאל שמגיבוריו הם אנשים המעודדים חרמות וגינויים על ישראל בהיותה כובשת (משנת 67, לא חלילה משנת 48 על אדמות הקיבוץ), ובגלל יציאתה מדי פעם למבצעי מגן על אזרחים שלווים שרק בחצי השנה שחלפה - מאות מהם שילמו בחייהם ובגופם את מחיר הליכתם הכאילו בטוחה ברחובות ערי ישראל.

"הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות התבהמות והתחסדות", אמר גולן בהזהירו מפני תהליכים שהיו באירופה של אז וחוזרים על עצמם בישראל של היום.

מעניין שרק עכשיו החליט גולן לשתף אותנו בתחושותיו. היכן הוא היה במערכות הבחירות השונות בהם היו קבוצות אוכלוסיה רבות שחשו אותן תחושות?. מה היו תחושותיו בימי ממשלות לפיד הבן והאב ורוחות נתניהו ושרון?

אז היתה זו נאורות? ולא התבהמות? - התקרנפות כן היתה. שנאת האחר היתה וישנה. הליכת אימים ועיצום חרדות, גם זה לא זר לנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר