פרסום ראשון

הגאון רבי דב לנדו חשש: איסור ריבית בקצבאות הילדים

ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו הביע חשש מפני איסור ריבית בקצבאות הילדים במתכונת תוכנית חיסכון כפי שהשיגו הח"כים החרדים. גפני העלה בפניו הצעה לפתרון (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני אל הגר"ד לנדו (באדיבות המצלם)

לפני חג פסח האחרון הגיע שר הבריאות יעקב ליצמן לביקורים בבתי גדולי ישראל להתברך ולדווח על פעילותו הברוכה במסגרת תפקידו.

בין היתר הגיע אל מעונו של הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא עמו שוחח באריכות על חשיבות ההשקעה בתזונה נכונה ובריאה לילדי ישראל כשהגר"ד לנדו הביע תמיכה חד משמעית במאבקו של השר בתופעת הג'אנק פוד שהינה בניגוד לפוסקי ההלכה הקובעים כי יש לשמור על בריאות הגוף.

לאחר שיצא, אמר הגר"ד לנדו למקורביו כי הינו מצטער שלא הספיק לדבר עמו גם בנוגע לסוגיה הלכתית ומהותית שמטרידה אותו בשנה האחרונה כשלפי הבנתו קיים חשש איסור ריבית בקצבאות הילדים במתכונתם הנוכחית כפי שהוסכם על ידי הסיעות החרדיות והאוצר שהסכום יישמר עבור הילדים עד הגיעם לגילאי 18.

לדעתו ההלכתית של הגר"ד לנדו, ההישג של הנציגים החרדים בעניין קצבאות הילדים הינו מבורך וחשוב ביותר אולם קיים איסור ריבית בשל העובדה שהמדינה אומרת בעצם להורים כי אמנם הכסף כבר שייך לילדיהם אך מכיוון שהוא נשאר בידיה עד להגיעם לגיל 18 ואז ינתן סכום גבוה עוד יותר הרי שמדובר באיסור חמור של ריבית שייכשלו בו חלילה מאות אלפי יהודים.

ליצמן אצל הגר"ד לנדו

השבוע, ביום ראשון, הגיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אף הוא לביקור בביתו של הגר"ד לנדו, ביקור שנקבע מראש ועסק בנושאים רבים אולם בין היתר שטח ראש ישיבת סלבודקא בפני יו"ר ועדת הכספים את חששותיו ההלכתיים.

יצויין כי באם המציאות היתה שהכסף נמצא ברשות המדינה ורק בהגיע כל אחד מהילדים לגיל בו הוא מקבל אותו הרי שלכאורה לא היתה בעייה של איסור ריבית, אולם מאחר והנציגים החרדיים ובראשם גפני מבקשים שהכסף יופקד כבר כעת לטובתם של הילדים זאת בשל חששם שהדבר לא יקרה באם ימתינו לעתיד, הרי שהמוני בית ישראל עלולים להיכשל באיסור החמור.

גפני ציין כי בכוונת האוצר לצאת למכרז בין הבנקים ומי שיציע את ההצעה הטובה ביותר הוא יזכה בפקדונם של הילדים ועל כן הוצע במהלך המפגש כי בין התנאים שיהיו במכרז יודגש כי הבנק מתחייב לקבל על עצמו פיקוח הלכתי הדוק של גוף כשרות מוסמך הבקיא בנושאי שוק ההון שישגיח שאין חשש איסור ריבית בפקדונות וכי הכל נעשה בהתאם להלכה ובכך הכל יבוא על מקומו בשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר