מפקד אמיץ - נואם גרוע / ישי לפידות

נאציפיקציה של לוחמי צה"ל או של בני העם היושב בציון היא הדלק והמזון של כל שונאי ישראל • אלוף יאיר גולן הוא אולי קצין, לוחם עז נפש ואמיץ. רמטכ"ל הוא כנראה כבר לא יהיה. ובצדק (דעות)

ישי לפידות | כיכר השבת |
ישי לפידות ואלוף יאיר גולן (צילומים: נתי שוחט - פלאש 90 וגפן רזניק - דו"צ)

תמיד העדפתי את אלה אשר אומרים לך הכל בפנים.

להיות אמיתי דוגרי, לומר תמיד את אשר בלבבך ללא פחד ומשוא פנים - זה טוב.

עם כל זה ולמרות הכל, צריך וראוי גם להיות חכם. הצדק אולי תמיד צודק, אך ישנם פעמים שראויה שימת לב וחוכמה על כיצד ואיך הוא מוצג, ובעיקר למי.

בטקס התייחדות עם ניספי שואת אירופה שנערך אמש בתל יצחק, אמר סגן הרמטכ"ל יאיר גולן את הדברים הבאים: "מפחיד לזהות בקרבנו את אותם תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנה"...

יאיר גולן הוא קצין אמיץ, מיליטנטי ואחד מהסמנים היותר ימניים סביב שולחן המטה הכללי.

גולן הוא כזה לא רק בשדה הקרב. הוא ידוע כאחד אשר פיו וליבו שווים. אחד האומר את מה שחושב בלי למצמץ וללא יראה. גולן גם כותב בעצמו את נאומיו ותרשו לי להניח כי האיש היה מודע לאפקט והפרסום שיינתנו לנאומו בטקס ממלכתי שכזה.

אז למי היו מיועדים דבריו של הקצין הכמעט הכי בכיר במדינה?

לימין הקיצוני? תרשו לי לקבוע כי עם כל הרע והדוחה שיש בקיצוניות לאומית או דתית, עדיין יש להבדיל מיליון מיליוני הבדלות בין קומץ "הפמיליה" שאנו מכירים, לעם שלם עם תורת גזע ומנגנון השמדה משומן שחיסל מיליונים רק מפני שאינם 'בני גזע הארי'...

אולי כוונו דבריו של גולן לחיילים שיורים בחופזה במחבלים הבאים עליהם להורגם? נו, ואת אלה מישהו חושב להשוות למפקדי מחנות המוות שבכל בוקר בסיום הארוחה היו יוצאים חמושים ברובה ציד למגדל השמירה ו'מורידים' אסירים להנאתם הסדיסטית?

מיותר ואפילו מביש להתחיל להסביר כי כל התארגנות, קבוצה, בודדים, קיצונים וגזעניים ככל שיהיו בתוכנו, אפילו לא מתקרבים ל"תהליכים מעוררי החלחלה של לפני 70 שנה בגרמניה"

אז לשם מה ההשוואה, לשם מה משחק המילים, מה ראה גולן - שחכם היה - לשטות זו?

והמחיר יהיה כבד...

"אם סגן המפקד העליון של הצבא הישראלי משווה חיילים ישראלים לנאצים, מה רוצים מאתנו?", יגידו מיד "אוהבי ישראל" - אומני הוצאת הדברים מהקשרם....

נאציפיקציה של לוחמי צה"ל או של בני העם היושב בציון היא הדלק והמזון של כל שונאי ישראל, מהשמאל האירופאי ועד למנהיגי האסלאם הרדיקאלי.

נאום כזה שנאמר מפיו של האיש שעומד בראש הפירמידה הצה"לית הוא בעיקר נכס יקר ערך למכחישי השואה למיניהם, לשונאי ישראל באשר הם, ולכל בעלי הטורים ומדליקי הסערות הפרו-פלסטינאים בעולם כולו.

נאומו של סגן הרמטכ"ל בטקס יום השואה היה בעיקר מופע ראווה בוטה של חוסר הבנה לכוחה של מילה, לכוחו של נאום ולמשמעותם הכפולה והכואבת של מילים והשוואות, במיוחד בזמן שהקרב הגדול הניטש סביבנו הוא לא רק בשדה הקרב אלא בעיקר במאבק התודעתי רחב ההיקף שיש לנו בעולם.

גולן הוא אולי קצין, לוחם עז נפש ואמיץ. רמטכ"ל הוא כנראה כבר לא יהיה. ובצדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר