שריפת התפילין

הראשון לציון מגיב לחשיפת 'כיכר השבת': "ראוי לצום פעמיים"

הזעזוע משריפת התפילין של בחורי הישיבה בכינרת נמשך: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף קרא לצום פעמיים על המעשה: "הן על השחתת התפילין והן על השחתת הנפש של הפורעים" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן - פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

חשיפת "כיכר השבת" על שריפת והשחתת התפילין של תלמידי הישיבה בטבריה ממשיכה לעורר סערה: הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס הערב (חמישי) לאירוע ואמר כי "ראוי להתענות פעמיים" בעקבותיו.

הראשון לציון התבטא בנושא ואמר: "מעשה שריפת התפילין מזעזע כל לב, על פי ההלכה כשנופלים תפילין בביזוי יש להתענות, במקרה זה ראוי היה להתענות פעמיים, הן על השחתת התפילין והן על השחתת הנפש של אותם פורעים".

מוקדם יותר אמר הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו בשיחה עם "כיכר השבת": "יש דברים שחשבנו שכבר לא נשמע עליהם, יש דברים שחשבנו שכבר לא יהיו, שיעמוד יהודי ביום שמזכירים במקומות רבים את ליל הבדולח, שריפת בתי כנסת וביזוי תשמישי קדושה, הפרעה ליהודים שניסו לשמור על הזהות היהודית שלהם.

"וביום כזה, עומד אדם - שאני מתפלל שהוא אינו יהודי - אבל עומד אדם ולא יודע, במקום לכבד ולהתקשר לבורא עולם עם התפילין, לקחת ולהשחית, לבזות ולהתנהג בצורה כזו כנגד הכלי המיוחד כל כך. שבוע שלם לא הנחנו תפילין בגלל שמחת החג, אחרי שבוע כל כך התגעגענו לקשר הזה לבורא עולם, ויש כאלה שלא מחכים לחזור לזה?".

חשיפת "כיכר השבת", הבוקר

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מספר תלמידי ישיבות שישנו במהלך הלילה במאהלים על שפת הכינרת גילו כי התיקים שלהם נגנבו בידי אלמונים. לאחר חיפושים שערכו הם מצאו את התיקים בתוך שירותים ציבוריים.

הבחורים הזדעזעו לגלות כי הגנבים העלו באש את התיק עם התפילין בתוך תא השירותים, כשזוג תפילין אחר הם זרקו במכוון לתוך כיור ושפכו עליו מים.

למקום הוזעקה המשטרה שפתחה בחקירה. צוות מעבדת זיהוי פלילי שהגיע למקום תיעד את הזירה.

הרב הראשי הגר"ד לאו מתייחס לפרשה בשיחה עם "כיכר השבת"

"התפילין שנשרפו הם של בחור בן 18 יתום, שאבא שלו קנה לו אותם", מספר בן דודו בשיחה עם "כיכר השבת". "מזעזע וקשה לחשוב שזה מה שקורה דווקא ביום השואה". לדבריו: "זה נראה שהם הגיעו במטרה לשרוף, הם לא שרפו סתם, הם שרפו עם אציטון שהכינו מראש".

מוקדם יותר, בשיחה עם "כיכר השבת", אמר יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג כי "אחד הסמלים היהודיים ביותר עליהם נלחמו יהודים בימי מלחמת העולם השניה היה התפילין. מזעזע לראות דווקא היום שבישראל 2016 שורפים תפילין".

"אני מקווה ומצפה שמשטרת ישראל תמצה את החקירה, תמצא את העבריינים ותמצה עימם את הדין. התפילין היו ויהיו תמיד סמל של עם ישראל", הוסיף יו"ר האופוזיציה.

הרצוג הוסיף ואומר כי "חובתנו כחברה המתגאה בעברה ובונה את עתידה לשמר את סמליה מכל משמר ולכבד אותם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר את תמונת התפילין שפורסמה ב"כיכר השבת" וכתב: "תמונה מצמררת של תפילין שהוצתו הלילה במדינת ישראל. על משטרת ישראל לעשות כל יכולתה כדי לשים את ידה על המציתים ולהענישם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר