משבר קואליציוני?

משה גפני: "אכלנו מהבית היהודי רק מרורים"

"לציבור החרדי טוב יותר המחנה הציוני בממשלה, מאשר הבית היהודי", אמר יו"ר ועדת הכספים בשיחות סגורות. השבוע המסרים הללו הפכו פומביים, לקראת שינוי אפשרי בהרכב הקואליציה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ גפני ( יונתן זינדל - פלאש 90)

בעוד באגודת ישראל ובעיקר בסביבתו של השר ליצמן מעניקים חיבוק ושיתוף פעולה לשר החינוך נפתלי בנט בסיעה האחות נמשכת המתקפה מצד דגל התורה על שר החינוך נפתלי בנט. הבוקר קובל גפני על ההתנכלות של משרד החינוך בנושאים החרדים, ומבהיר ליתד נאמן:

"מעדיף בממשלה את 'המחנה הציוני' על פני 'הבית היהודי'"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני הבהיר השבוע בישיבת ראשי הקואליציה כי לאור ההתנכלויות של משרד החינוך, לעתים יחד עם פקידי האוצר, לא ניתן יהיה להמשיך בתפקוד הקואליציה. גפני מנה שורה של התנכלויות והתעלמויות מצרכי הציבור החרדי ואמר כי אין מדובר ב"שב ואל תעשה" בלבד מצד "הבית היהודי" אלא ב"קום ועשה". "לא נוכל להמשיך כך", אמר. נתניהו הודיע כי הוא מתכוון להיכנס לעומקם של הדברים באמצעות דיון שיעשה מנכ"ל משרדו.

הדבר אירע לאחר שבשבוע האחרון עלה שוב נושא הרחבת הממשלה. שלשום אישר נתניהו כי היו מגעים עם "המחנה הציוני", אך הם נפסקו לאחר החקירה של הרצוג. "אני מנסה כל הזמן להרחיב את הקואליציה, אך אחד אינו רוצה ואחד אינו יכול", אמר נתניהו והתכוון לליברמן שאינו רוצה ולהרצוג שאינו יכול.

גפני אינו מסתיר את דעתו בעניין הרחבת הממשלה. "לציבור החרדי טוב יותר המחנה הציוני בממשלה, מאשר הבית היהודי". תחילה אמר את הדברים בשיחות סגורות, אך נתן להם אישור פומבי, לאחר שפירט את שורת ההתנכלויות החריפה מצד משרד החינוך, לעיתים יחד עם פקידי האוצר.

נושא הוויכוח הראשון קשור לתקציב הישיבות, שאינן קשור ואינו תלוי במספר התלמידים. קיים על כך ויכוח נוקב. התוצאה: הישיבות נפגעות בגלל האוצר ובגלל משרד החינוך.

בעניין אבטחת הכנסה - משרד החינוך לא קובע קריטריונים למרות שהכסף כבר עבר בוועדת הכספים התקציבים לא עוברים לאברכים בגלל משרד החינוך והאוצר גם יחד.

תל"י (תיגבור לימודי יהדות) - משרד החינוך לקח את הכסף עוד בקדנציה הקודמת והעביר לממ"ד ולממלכתי. הסיכום היה שיחזירו את זה לחינוך החרדי. אולם משרד החינוך פירסם קריטריונים חדשים בדיוק כפי שהיו בממשלה הקודמת בה כיהן שר החינוך שי פירון איש מפלגתו של לפיד. התוצאה: נזק ממשי. גפני: "זה כבר לא פעולה של 'שב ואל תעשה', אלא ממש 'קום ועשה' נגד המוסדות החרדים".

טיפוח ותימרוץ - של מוסדות החינוך החרדים. יש הסכמים קואליציוניים והיה צריך להעביר לכך תקציבים בתחילת הקדנציה עד כה זה לא נעשה ולא בוצע.

חוק הליבה של מוסדות הפטור. הרב גפני הגיש הצעת חוק (כפי שעשה גם בעניין אבטחת הכנסה). אולם משרד החינוך ביקש להגיש בעצמו את הצעת החוק, דבר שלא נעשה כד כה.

בשורה תחתונה: המוסדות לא מקבלים את המגיע להם, האברכים והזכאים אינם מקבלים את תקציבי הבטחת ההכנסה.

"ראש הממשלה נתניהו מודע לכך וכבר קבע ישיבה מסודרת עם המנכ"ל שלו ונציגי המפלגות החרדיות, כדי שניתן יהיה לפתור את נקודות המחלוקת. גם הוא מבין שאי אפשר יהיה לפתוח כך את מושב הקיץ", אומר גפני. "הוא יודע שאנחנו לא נצביע על החוקים והתקנות שהאוצר ו'הבית היהודי' יביאו לוועדות ולמליאה".

"אני לא מסתיר את דעתי, כי במצב הנוכחי, טוב יותר לציבור החרדי שמפלגת 'המחנה הציוני' תיכנס לממשלה על פני 'הבית היהודי', ממנה אכלנו ועדין אנו אוכלים רק מרורים", אומר יו"ר ועדת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר