מלחמה בטכנולוגיה

המופת הספרדי: "שבר את האייפון ומצא זיווג"

"אמרתי לרב צדקה: "כבודו הבטיח שמי שישבור את הסמארטפון שלו, הרב יגזור עליו שיתחתן תוך שנה, גזור עליי!", שבועיים לאחר מכן מצא דוד נחום את זיווגו. "ראיתי ניסים גלויים" הוא סיפר (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אייפון מנותץ (צילום: שאטרסטוק)

בעלון "אור עליון", הובא לאחרונה סיפורו של דוד נחום (27), שחזר בתשובה בגיל 18, למד בישיבת "אור החיים" בירושלים, ומצא שידוך בזכות "שבירת אייפון", כפי שהמליץ לו הגאון הרב משה צדקה.

"כל התשע שנים האלו מאז שחזרתי בתשובה עד היום היו מאד מורכבות עם עליות וירידות" סיפר נחום לעלון. "בסוף שנה שעברה הייתי בתקופה מאד קשה: לא עבודה ולא זוגיות. לא היה לי בשביל מה לקום. הייתי כבר בייאוש מסוים, ומאד פסימי שאצליח להתחתן".

"בערב ראש השנה האחרונה, הלכתי אני ועוד חבר מישיבת אור החיים, לביתו של מרן הגאון הרב משה צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף, בכדי לשבור את האייפון שלי, ולזכות בברכת הרב לזיווג".

"נכנסתי ואמרתי לרב: "כבודו הבטיח, שמי שישבור את הסמארטפון שלו, הרב יגזור עליו שיתחתן תוך שנה... באתי לנפץ את האייפון, ואני מבקש שכבודו יגזור שאתחתן!". הרב אמר לי בענוותנותו הרבה: "אני לא גוזר! אני אתפלל עליך שתתחתן בקרוב!".

הרב צדקה במעמד ניתוץ אייפונים. ארכיון (יצחק כהן, אתר אנ"ש)

לדברי נחום: "בעזות דקדושה התעקשתי שהרב יגזור. אמרתי לרב: "כתוב 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים', אני רוצה שתגזור! אני רוצה להקים בית נאמן בישראל, קשה לי, לא יכול יותר!". הרב צחק ואמר לי "אל תדאג", הוא הלך והביא פטיש שאנפץ בו את האייפון. על כל מכה, הרב אמר לי איזה פסוק להגיד. נחתכתי בקטנה, והרב אמר לי: "לא נורא! זה יכפר לך את העוונות שעשית באייפון". המעמד היה בפני עשרה אברכים שנכחו במקום. הרב בירך אותי, ויצאתי מהבית שמח ובטוח בברכת הרב שאתחתן".

"אחרי שבועיים בלבד הכרתי את אשתי לעתיד! היא בכלל מנתניה, לא היה לי שום סיכוי להכיר אותה, זכיתי לכך רק בזכות ברכת הרב. היא בחורה נפלאה, יש לה אהבה לתורה, לרבנים ולדת, ומיד אחרי שהיא הכירה אותי, גם היא החליטה לבער את האייפון שלה. בכל החמשה חודשים האחרונים ראיתי ממש ניסים גלויים...". לא יאומן כי יסופר!"

נחום נשאל על ידי עורכי העלון איך הצליח להתנתק מהמכשיר וענה: "ה' ראה את הרצון החזק שלי להיטהר ולהתקדש והוא עזר לי. הרגשתי שאני בכלל לא צריך את המכשיר. וכיום, בהרגשה שלי כאילו לא היה לי אייפון מעולם. לא משעמם לי בלי המכשיר, אני עובד ולומד, ומי שצריך אותי מתקשר אלי לסלולרי".

"אני מודה לה' שריחם עלי, ונגמלתי ממראות אסורות ומרכילות. עצם הדבר שאין לי את הדבר הטמא הזה בכיס זה כבר ברכה. זה נראה ורוד, אתה צופה בתמונות וסרטונים, וכאילו נהנה. באמת, הכל זה שקר, זו רק הנאה רגעית, אבל אתה לא מאושר. זה לא ממלא אותך, ונשאר עם הדיכאון. וזה עושה אותך עוד יותר לא רגוע, ה' ירחם. אחר שגלשת אתה הולך לישון לבד, בלי קדושה ובלי שמחה, מה זה שווה?" כך לדבריו שפורסמו בעלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר