מהרסייך ומריבייך

כך ארגוני היוצאים בשאלה מנסים למשוך אליהם בחורי ישיבה

כרוזים שהופצו בלונדון והכילו מסרים פתיינים המיועדים לבחורי ישיבות מסעירים את המגזר החרדי. מאחורי הכרוזים: ארגון שהקימו 'יוצאים בשאלה'. עסקן מקומי: "מדובר באנשים ממורמרים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90)

סכנה רוחנית בלונדון: ארגונים של "יוצאים בשאלה" באנגליה מנסים להגדיל את השפעתם בקרב הקהילה החרדית, ובתקופה האחרונה פתחו בקמפיין שכנוע בתוככי השכונות החרדיות במטרה לנסות להשפיע על צעירים חרדיים לעזוב את הדת רח"ל.

הארגון, המכונה בשם "תפקיד", הציף את תיבות הדואר בבתים בפאשקווילים וכרוזים בהם נכתבו משפטי שכנוע לצעירים להכיר את התרבות הכללית. "האם אי פעם רציתם ללכת למוזיאון, תיאטרון, או קולנוע?" נשאל בעלונים שהופצו כאמור בתפוצת שיא בריכוזים החרדים.

הפשקווילים

בעלונים נכתב תחת הכותרת "המדיניות של הארגון" כי הם מאמינים ש"לכל אדם יש את הזכות לבחור את דרכו בחיים. אנחנו לא אנטי-דתיים או אנטי-חרדיים. אנחנו לא מעודדים אנשים לעזוב את הקהילה החרדית אבל גם אנחנו לא מנסים לשכנע אותם להישאר. אנחנו רוצים להעניק לכם חופש בחירה" נכתב בעלוני התעמולה.

בתגובה יצאו הרבנים והעסקנים בלונדון למלחמת חורמה והורו לתושבים להשליך את הפאשקווילים לפחי האשפה ולא להכניסם חלילה לבתים פנימה.

אחד העסקנים מספר ל"כיכר השבת" כי מדובר בכמה צעירים "נושרים" בוגרי הקהילה החרדית שיצאו לתרבות רעה וכעת מנסים להשפיע על מנת להסית ולהדיח את בני הקהילה הצעירים שיילכו בעקבותיהם. מדובר באנשים ממורמרים וכעוסים, חלקם מבתים ממש טובים, שהדרדרו וחושבים לדרדר עימם עוד נפשות טהורות".

כרוז שהופץ נגד ארגון הנושרים (סריקה)

לדבריו, "התופעה מזכירה את ארגוני היוצאים בשאלה הישראלים - "יוצאים לשינוי", "ובחרת" ו"הלל". התופעה הזאת קיימת גם בארה"ב. כעת הרבנים יזהירו מיצירת קשר או התקרבות לאותם טיפוסים מפוקפקים בכדי שלא יצליחו חלילה להפיל נשמות תמימות ברשתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר