בזמן שנחתם

אש בעזה, היסטוריה בלונדון וביקור נדיר בצפון קוריאה: סיכום חדשות השבת

הירי מעזה ותקיפות חיל האוויר בתגובה נמשכו גם בשבת, בלונדון נבחר מוסלמי לראשות העיר ושורה של חתני פרס נובל הגיעו לביקור נדיר בצפון קוריאה: כל מה שקרה בסוף השבוע האחרון ועשוי לעניין אתכם (חדשות)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
דגל צפון קוריאה (צילום: שאטרסטוק)

רקטות ופיצוצים גם בשבת: רקטות שוגרו השבת מרצועת עזה לעבר ישראל, הם נפלו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק. חיל האוויר תקף בתגובה מטרות בדרום רצועת עזה. גם הבוקר המשיך הזיגזג בין רקטות מהרצועה לתגובות חיל האוויר. במהלך היום העביר חמאס באמצעות גורמים שונים מסרים לישראל להרגעת המתח, והבהיר כי הוא אינו רוצה בהידרדרות המצב. מאז מבצע צוק איתן ממשיך צה"ל בהריסת מנהרות גם בתוך תחומי הרצועה, זאת כחלק מהבנות שהושגו בתום המבצע. חאמס משדר שהוא אינו אחראי על ירי הרקטות ולפיכך הוא מעוניין ברגיעה מהירה.

בחירות בלונדון בצל הסתבכות אמירות אנטישמיות של מפלגת הלייבור, התמודד מועמד מטעמה סאדיק חאן לראשות עיריית לונדון, ואף נבחר. חאן, בנו של נהג אוטובוס מפקיסטן, הנו המוסלמי הראשון שמכהן כראש עיריית לונדון. מול חאן התמודד זאק גולדסמית' בעל שורשים יהודיים מצד אביו. מפלגת הלייבר התרסקה בבחירות המקומיות והאזוריות בבריטניה, ווילס וסקוטלנד ויכולה להתנחם בראש העיר הבירה של לונדון. במהלך הבחירות מצאו עצמם יהודים בצפון הארץ עם בעיות טכניות בבחירות, ואף רבה של בריטניה הרב אפרים מירוויס נמנע מלהצביע ולא יכל לחזור מאוחר יותר לפי שהיה צריך לטוס לקהילה היהודית בהולנד.

ביקור מפתיע בצפון קוריאה זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004, הישראלי פרופ' אהרון צ'חנובר, סיים אתמול ביקור של שבוע במדינת צפון קוריאה הנשלטת על ידי דיקטטור. במסיבת עיתונאים שכונסה בסין לאחר תום הביקור, התייחס צ'חנובר לביקור מעורר הסקרנות: "אני מאמין שרוב האזרחים לא באמת מבינים את המתיחות בין צפון קוריאה לשכנתה מדרום. הבידוד של האזרחים שם כל כך הדוק, שהם אפילו לא יודעים איך העולם נראה". לצ'חנובר הצטרפו זוכי פרס נובל נוספים במטרה לעורר שיתוף פעולה בתום המדע והחינוך על רקע הסנקציות החמורות שהשית עליה האו"ם.

אנטישמיות שבועית באו"ם והפעם שגריר ונצואלה באו"ם, רפאל רמירז. ארגון "יש דין" הציג בפני חברי מוצעת הביטחון באו"ם נתונים המתייחסים לאכיפת החוק ועבריינות של ישראלים נגד פלסטינים. במהלך הדיו התבטא באופן חריף רמירז ותיבל את דבריו באנטישמיות: "מה ישראל מתכוונת לעשות עם הפלסטינים? האם הם ייעלמו? האם ישראל מתכוונת לבצע פתרון סופי כמו שעשו נגד היהודים?". דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, גינה בתקיפות את דבריו: "דבריו הם המשך ישיר לאמירה של הנציג הפלסטיני שהשווה בין ישראל לנאצים רק לפני כמה ימים". השגריר רמירז התנצל על דבריו לאחר שארה"ב, בריטניה וצרפת גינו בצורה קשה את אמירתו.

המועמד הרפובליקני טראמפ מעורר סערות תקשורתיות מאז שנשאר המועמד היחידי מטעם המפלגה. יו"ר בית הנבחרים ובכיר במפלגה, פול ראיין, הבהיר בחמישי שאינו תומך בטראמפ עדיין. בן קרסון מבקש ממנו לחזור בו ולתמוך בטראמפ: "אין לך ברירה אחרת. תאהב זאת או לא". אתמול בלילה התראיין טראמפ לרשת פוקס ניוז על יחסי אמריקה עם רוסיה, בתגובה ענה טראמפ: "אני מכיר את רוסיה טוב. לפני שנתיים-שלוש נכחתי באירוע אדיר, גדול מאד, תחרות מיס יוניברס. הצלחה גדולה". טראמפ סירב לדבר על נשיא רוסיה פוטין כדי "לא לפגוע בבטחונו העצמי".

בקצרה: מצרים מגיבה בצורה קשה לבוגדים, ושפטה שישה בני אדם לגזר דין מוות לאחר שהורשעו בריגול לטובת קטאר. שריפת ענק בקנדה לפי הדיווחים יכולה להמשיך גם בשבועות הקרובים. העשן מגיע עד לאטלנטה בארה"ב. מועצת התלמידים הארצית מודיעה כי ממחר תשבית לסירוגין את הלימודים בתיכונים ברחבי הארץ, במחאה על עיצומי ארגון המורים שהחליטו להשבית את הטיולים מחוץ לבתי הספר. הציטוט הנבחר: אראל מרגלית על הצטרפות לקואליציה (בתכנית 'פגוש את העיתונות') "אני אעדיף לחתוך את האצבע שלי מאשר להרים אותה בעד הצטרפות לממשלת נתניהו". כזכור, מחר עוברים 14 חודשים מאז הפריימריז לראשות מפלגת העבודה ועל פי חוקתה אמור היה להיבחר יו"ר חדש.

מילה על המשך השבוע: כדאי לשים לב ביום שלישי לפריימריז בווסט וי'ג'יניה ונברסקה ולבדוק האם טראמפ יוכל להגיע לרשימת הצירים הדרושה (1237) כדי להכריע את מועמדותו מבלי להסתבך בוועידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר