סערת ההשוואה

ראש הממשלה נגד סגן הרמטכ"ל: "דבריו מקוממים וגורמים לזילות השואה"

ראש הממשלה תקף את סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שאמר כי הוא "מזהה תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 80 שנה". לדברי נתניהו: "ההשוואה מקוממת". השרה מירי רגב קראה לו להתפטר (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
האלוף יאיר גולן, בשבוע שעבר (הדס פרוש - פלאש 90 ודובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לסערה שהתחוללה בעקבות דבריו של סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן ואמר: "דבריו מקוממים וגורמים לזילות השואה".

כזכור, גולן אמר בטקס יום השואה, בשבוע שעבר, כי הוא "מזהה כיום תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 80 שנה".

לדבריו: "ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 80 שנה, היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם. הם לא היו צריכים להיאמר בשום עת, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל, והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי".

שרת התרבות מירי רגב, דוברת צה"ל לשעבר, קראה לאלוף גולן להתפטר מתפקידו: "לא יתכן שסגן הרמטכ"ל, קצין לובש מדים, יהיה חלק מהדה לגיטמציה נגד ישראל ובנאום ממלכתי ישא דברים שפוגעים בישראל, בתדמיתה ובחוסנה.

"סגן הרמטכ"ל צריך לעסוק בכשירות הצבא והכנתו למלחמה ולא באמירות שקריות ובהשוואת אזרחי המדינה לנאצים. הוא עבר כל גבול ועליו להתפטר מתפקידו".

השר יובל שטייניץ אמר: "צריכה להיות פה נזיפה בסגן הרמטכ"ל. זה כבר היה צריך לקרות, כדי לסיים עם הפרשה. כולנו טועים, ובגלל מעידה, לא מחסלים קריירה ומדיחים קצין מוכשר, אבל נזיפה צריכה להינתן".

לדברי השר אופיר אקוניס: "לא יכול להיות שאנחנו מסתובבים בעולם ומבקשים להלחם ב-BDS וסגן הרמטכ"ל מתבטא בצורה כזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר