"פגיעה בקודשי ישראל"

ההשוואה המקוממת של נשיא העליון לשעבר אהרון ברק

במהלך ראיון משותף של נשיאי העליון לשעבר ל"ידיעות אחרונות", בניסיון להציל את מעמד ביהמ"ש, בחר אהרון ברק לערוך השוואה מקוממת עם דוד המלך ע"ה • "התבטאות מקוממת ומבישה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אהרון ברק (צילוםף Yossi Zamir/Flash 90 )

לרגל יום העצמאות הקרב של מדינת ישראל מתראיינים ארבעת נשיאי בית משפט העליון לשעבר, עדנה ארבל, אשר גרוניס, אהרון ברק ומאיר שמגר למגזין העיתון "ידיעות אחרונות, על סוגיות של חברה ומשפט כפי שהם רואים אותן מנקודת מבטם.

מטבע הדברים במהלך הראיון עולה שאלת היחס כיום לבית המשפט לאור משבר האמון שנוצר בין חלקים רחבים בחברה הישראלית כלפי בית המשפט העליון כשהם חשים שאין להם בו ייצוג ראוי.

הנשיאים לשעבר מצהירים באופן נחרץ כי שר משפטים אמור להיות חומת מגן של מערכת המשפט, תוך שהם מותחים ביקורת על שרת המשפטים איילת שקד ואומרים כי "חומת המגן הזאת התערערה".

בסיומו של הראיון מתבקשים הנשיאים לשעבר להתייחס לתחקיר התוכנית עובדה למעשים החמורים של השר לשעבר רחבעם זאבי-גנדי הי"ד כפי שהובאו בתחקיר ולשאלה האם כעת ראוי להישמע לקריאות נגד הנצחת שמו.

הנשיא לשעבר אהרון ברק מגיב לשאלה אולם במהלך תשובתו מעז לפעור פיו ולהשוות בין גנדי לדוד המלך עפ"ל.

"זו סוגיה סבוכה שמתעוררת בחברות רבות שיש להן גיבורים, אבל כשבודקים מתברר שמי שהיה גיבור אז לא נתפס בהכרח כגיבור עכשיו", אמר ברק וכדוגמא ראשונה הוסיף כי ,השאלה הזו מתעוררת עכשיו במלוא חומרתה בארה"ב. למשל, אחד הקולג'ים בייל הוא על שם אחד המייסדים שמתברר שהיו לו עבדים. מתעוררת השאלה אם צריך לשנות את השם. אני לא חושב. לא צריך לשכתב את ההיסטוריה. זה חלק מההיסטוריה שלהם".

ברק המשיך בתשובתו והביא דוגמא נוספת, תוך שהוא מעז לעערוך מעין השוואה עם דוד המלך ע"ה. "דוד המלך, תראי מה הוא עשה עם בת שבע. אז מה? אז אנחנו הולכים עכשיו לנפץ את דוד המלך? זו באמת סוגיה מורכבת וצריך לנהוג בה בזהירות רבה".

גורמים חרדיים שנחשפו הבוקר לראיון קובלים בחריפות על ההשוואה המקוממת. "לקחת בראיון את דוד המלך שהיה קדוש עליון ולשים אותו בשורה אחת עם להבדיל אישי ציבור ישראלים ואמריקאים שסרחו תוך אמירה ורמז בוטה כנגדו הינה חציית קו אדום ופגיעה בקודשי ישראל".

"מצופה היה ממי שכיהן בתפקיד הנכבד שיידע להיזהר ולכבד את רגשי הציבור המסורתי והמאמין בארץ ישראל ולא ינסה לפגוע ולהשתלח כך במחבר ספר התהילים מאבות האומה", אומרים הגורמים בכעס.

לדבריהם, "נכון שאין ציפיה מברק שכבר בכהנו כנשיא בית המשפט העליון פגע בכל הקדוש והיקר לאומה היהודית ופסק בניגוד גמור לערכי התורה וההלכה אולם כאן מדובר בהתבטאות מקוממת ומבישה שהינה חציית גבול נוסף בזלזול ופגיעה בצדיקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר