"רבי משה, אני שמח לשמוע את קולך"

הגר"ש אוירבך שוחח עם הבחור העצור מהכלא: "חזק ואמץ"

"קו ההגנה", הפועל כנגד הגיוס מטעם 'הפלג הירושלמי' תיווך, והגר"ש אוירבך שוחח עם הבחור משה חזן, העצור בעוון עריקות מצה"ל, וחיזקו • הבחור סיפר כי הוא מתכוון לסיים מסכת • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי שמואל אוירבך (באדיבות המצלם)

"שיהיה לך הרבה הצלחה בחיים, אני שמח לשמוע את קולך", כך אמר הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי' בציבור הליטאי, לתלמיד הישיבה משה חזן שנעצר באילת בעוון עריקות מצה"ל, במהלך שיחה ביניהם.

את השיחה בין השניים, כאשר הגר"ש אוירבך שוהה בביתו ומשה חזן בכלא, יזם יחיאל בלוי, מנהל "קו ההגנה" - הפועל כנגד הגיוס מטעם הפלג הירושלמי וזאת לבקשתו של חזן, תלמיד ישיבת "שערי תבונה", המכונה בקו - "אסיר עולם התורה".

השיחה תואמה עם בני הבית בשערי חסד ואנשי הוועדה להצלת עולם התורה, ובעת שהבחור משה חזן התקשר מהטלפון הציבורי בכלא לבית בשערי חסד - הגר"ש אוירבך ענה לו בעצמו חיזק אותו ובירך אותו בכל הברכות.

הגר"ש שמע מיחיאל בלוי ולאחר מכן מהבחור בעצמו, כי הוא עומד לסיים את המסכת שנלמדה בזמן חורף בישיבת 'שערי תבונה'. ראש הישיבה שמח מאוד על הבשורה, ואיחל לו ברכות ואיחולים.

הגר"ש אוירבך לבחור: "שלום רבי משה, שלום וברכה, מה שלומך?"

משה חזן: "ברוך השם, מצוין".

הגר"ש אוירבך: "'משה שפיר קא אמרת'. הקב"ה יעזור לך שיקויים בך: 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח, וכל לשון תקום את למשפט תרשיעי'. שיהיה לך הרבה הצלחה בחיים. ושתזכה במשפט האמיתי לאריכות ימים ושנים טובים, תזכה ללמוד הרבה תורה בהרחבת הדעת, וברכה עד בלי די. חודש טוב וחדשים טובים אריכות ימים ושנים טובות ומתוקות".

משה חזן: "אמן".

הגר"ש אוירבך: "אני שמח לשמוע את קולך".

בהמשך השיחה סיפר הבחור לגר"ש כי ביקש מראש הישיבה הגאון רבי אהרון חדד את מסכת 'בבא מציעא' שהחזיק ברשותו, וכי הוא מתכונן לסיים את המסכת שאת רובה למד בזמן החורף בישיבתו בין כתלי הכלא, עד לשחרורו. עוד אמר לראש הישיבה כי הוא לא נחלש ומרגיש חזק.

הגר"ש אוירבך ענה: "חזק ואמץ, שיהיה הצלחה מרובה בכל מכל כל".

האזינו להקלטה באדיבות 'קו ההגנה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר