שערורייה

הפרובוקציה: נשים ערכו "ברכת כוהנות" בכותל

בניגוד לקביעת היועץ המשפטי לממשלה, "נשות הכותל" קיימו הבוקר טקס ברכת כוהנות ברחבת הכותל המערבי. פינדרוס ל'כיכר': "חייבים שכל בנות ישראל יבואו לכותל לעצור בגופן את הביזיון הזה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"ברכת כוהנות" בכותל, הבוקר (צילום: חדשות 2)

שערורייה: בניגוד לקביעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נשות הפרובוקציה המכנות עצמן "נשות הכותל" קיימו הבוקר (שני) טקס ברכת כוהנות ברחבת הכותל המערבי.

המשטרה וכוחות מג"ב הגנו על הנשים והרחיקו בברוטליות את המוחים ביניהם את יו"ר "עטרת כוהנים" מתי דן שלפי העדויות אף נעשה ניסיון לעצרו שנמנע על ידי מתפללים.

אחד המתפללים שחזה באכב רק בפרובוקציה אומר ל"כיכר השבת" כי "לא נתין לתאר את תחושת הכאב וההשפלה שחויינו. לראות קבוצת נשים שברגל גסה ובעזות מצח דורסת אותנו ואף זוכה לגיבוי, זו פשוט שערורייה וחוצפה".

מ"מ ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס אומר ל"כיכר השבת" בתגובה חריפה כי "אם לא ייפסק הביזיון עד ראש החודש הבא חייבים שכל בנות ישראל ועם ישראל יבואו לכותל לעצור בגופן את הביזיון הזה".

מתי דן אומר כי "מחיתי נגד הביזוי והחילול של המקום הקדוש ודת ישראל. נשות הכותל מקיימות פולחן מזויף שלא קיים ביהדות, מפרות חוק ומזלזלות בו ובמורשת ישראל גם יחד. אלא שבמקום לעצור אותן, עצרו אותי על כך שמחיתי נגדן. זהו אבסורד שהן אלו שמפרות את החוק ואותי עוצרים על כך שמחיתי נגדן.

"אני מבטיח שבחודש הבא לא אהיה היחידי שימחה. נביא איתנו עוד מאות ואלפי מתפללים שימחו על הביזיון הזה וידרשו להפסיקו. הנושא הזה לא יכול לעבור לסדר היום ואנו נפעל להביאו לדיון דחוף בכנסת. ברכת כוהנים נועדה להשכין שלום והנשים הללו, עם הברכה המזויפת שלהן פועלות מתוך שנאה לדת גרידא, תוך הפרת חוק בוטה".

דן הורחק מרחבת הכותל ועוכב עד לסיום תפילתן של נשות הכותל ולאחר מכן שוחרר בעקבות התערבותו של סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, שהגיע למקום וביקש מקציני המשטרה לשחררו.

כזכור, לפני חג הפסח קיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיון בלשכתו בהשתתפות נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הדתות ורב הכותל ובסופו הכריע לאסור את קיום "ברכת כוהנות" בכותל המערבי.

בארגון 'נשות הכותל' אומרים הבוקר כי "המכתב של המשרד לשירותי דת התייחס לטקס ברכת הכוהנות, בחול המועד פסח. אין הדבר דומה לברכת כוהנות המתקיימת בתוך תפילת ראש חודש. תפילת ראש חודש היא תפילה שאין עליה כל מחלוקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר