בחירות בלונדון

ראש העיר המוסלמי מוזמן לביקור בתל אביב

ראש עיריית לונדון הטרי, סאדיק חאן, הוזמן לביקור בתל אביב על ידי ראש העיר רון חולדאי. סאדיק מכהן כמוסלמי הראשון בראשות העיר לונדון, וחברותו במפלגת הלייבור שנכנסה לסערה תקשורתית בעקבות אמירות אנטישמיות מבכיריה, מעוררת חשש בקהילה היהודית בלונדון (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
סאדיק חאן (צילום: מתוך חשבון הטוויטר)

באתר הג'ואיש כרוניקל, דווח לפני שעה קלה היום (שני) כי רון חולדאי ראש עיריית תל אביב כתב לראש עיריית לונדון סאדיק חאן ואיחל לו ברכה לרגל זכייתו בבחירות. חולדאי אף הוסיף והזמינו לביקור בישראל.

חולדאי התייחס לאמירותיו של חאן כנגד האנטישמיות, וכתב כי הוא "מרוצה מאד עם מחויבותו של ראש העיר החדש להיות קול בלתי מתפשר נגד האנטישמיות".

במכתב מתייחס גם חולדאי לקשר ההדוק בין תל אביב ולונדון ושיתופי הפעולה ביניהם בפיתוח הכלכלי, התרבות והאמנות: "אני בטוח שמערכת היחסים תעמיק יותר במהלך כהונתך" כתב חולדאי.

לדבריו, זה יהיה כבוד לארח את ראש העיר המוסלמי הראשון בתל אביב.

כזכור, חאן ניצח שבוע שעבר בבחירות לראשות לונדון על אף שהינו מועמד מטעם מפלגת הלייבור שספגה ביקורת קשה עקב אמירות גזעניות ואנטישמיות מבכיריה. חאן ניצח את המועמד השמרני זאק גולדסמית' בעל שורשים יהודיים מצד אביו.

בראיון לאחר היבחרו אמר חאן שהוא רוצה להיות נציג כל תושבי העיר ושיש לו "אפס סבלנות כלפי האנטישמיות". ההופעה הציבורית הראשונה שלו מאז תוצאות הבחירות הייתה בטקס יום השואה ביחד עם רבה של בריטניה הרב אפרים מירוויס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר