הודעה חריגה

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מתחליפי חלב אם

ארגון הבריאות העולמי יוצא בהתקפה חסרת תקדים נגד תעשיית תחליפי החלב בעולם, קורא לאסור על פרסומים לתחליפי חלב לתינוקות ולחייב לציין את הסיכון באי הנקת התינוק בחלב אם (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: טינקסטוק)

אחרי הנקניקיות - תחליפי החלב על הכוונת: ארגון הבריאות העולמי יוצא בהתקפה חסרת תקדים נגד תעשיית תחליפי החלב בעולם ובהודעה יוצאת דופן שפרסם, הוא קורא לאסור על פרסומים לתחליפי חלב האם לתינוקות ולחייב את הייצרניות בכתוביות על גבי אריזות הפורמולות בו יצויין הסיכון באי הנקת התינוק בחלב אם.

מטרת הצעד של הארגון היא הגברת שיעורי ההנקה הטבעית ברחבי העולם, זאת לאחר שעל פי הדו"ח החדש שפרסם הארגון - מתוך 194 המדינות החברות בו, 135 החלו לנקוט בצעדים לצמצום שיווקם של תחליפי המזון לתינוקות, זאת לאחר ההמלצה להנקה בחלב אם עד גיל שישה חודשים, והמשך שילוב של תזונת חלב אם עם מוצקים עד גיל שנתיים או מעבר לכך.

הארגון מתכנן להעלות עד לשנת 2025 את שיעורי ההנקה בכחמישים אחוזים, זאת על ידי פרסומים במדינות החברות בו ועל ידי חקיקת חוקים שיחייבו הסברה על חשיבות ההנקה. על פי הארגון, האכלה בתחליפי חלב אם צריכה להיעשות רק בלית ברירה ובמצב בו האם אסורה בהנקה בעקבות מחלות וכדומה.

(צילום: טינקסטוק)

הארגון קורא להגביל את תפוצת תחליפי החלב וקוראת לאסור על רופאים בבית היולדות לחלק דוגמיות תחליפים בחינם לאימהות, כמו גם קורא לרופאים להסביר לאימהות הטריות על הסכנה שבדבר וההמלצה החד משמעית להנקה טבעית בלבד עד גיל חצי שנה והנקה בשילוב עם מזון מוצק עד גיל שנתיים.

כזכור, לפני מספר חודשים יצא הארגון באזרה חסרת תקדים נגד תעשיית הנקניקים והבשר המעובד כשהארגון פרסם כי הבשרים המעושנים והמעובדים הינם מסרטנים "יותר מסיגריות", בעקבות ההתראה ספגו חברות העוסקות בתחום מכה קשה והחלו בקמפיינים נגד ההודעה.

בהודעת ארגון הבריאות העולמי מתייחסים גם לחברות המייצרות את תחליפי האם, כשהארגון החושש מקמפיינים נגד ההודעה פרסם כי "תעשיית תחליפי החלב חזקה וצומחת, וכך גם המאבק להגביר את ההנקה הבלעדית. לאמהות מגיעה הזכות לקבל את המידע הנכון כדי להגן על ילדיהן. אסור להסתיר את האמת – שאין תחליף לחלב אם" אומרים בארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר