הגיעו מים עד נפש:

תאגיד המים ישיב למועצה הדתית פרדס חנה כ-77,000 שקל

המועצה הדתית פרדס חנה-כרכור, המנהלת שלושה מקוואות באזור, תבעה את תאגיד המים שחייב אותה בחשבונות מים עצומים וחריגים. בפסק דין שניתן בשבוע שעבר נמתחה ביקורת נוקבת על התאגיד שלא טרח לבדוק את תקינות מד המים (משפט)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המועצה הדתית פרדס חנה כרכור, המנהלת שלושה מקוואות במועצה המקומית, פנתה לעזרת בית משפט השלום בחדרה בשנת 2012, לאחר שהתחוור לה שחויבה בחשבונות מים מופקעים ופניותיה למועצה המקומית ולתאגיד המים לא עזרו.

הרשות חייבה אתכם ביתר?

פנו ל-עורך דין מיסוי עירוני

המועצה טענה כי היא משלמת את חשבונות המים באמצעות קיזוז שעושה המועצה המקומית מתקציביה, ולימים התחוור לה כי קוזזו סכומי עתק של כ-120,000 שקל עבור חשבונות המים בין השנים 2010-2011, כאשר לטענתה, לא ייתכן שצרכה מים בכמות כזו.

המועצה טענה כי תאגיד המים הפר את חובתו לבדוק את מד המים במקווה אחת לחמש שנים, כפי שהוא מחויב על פי חוק העזר, והתנהל בחוסר תום לב וברשלנות.

מטעם תאגיד המים הוכחשו אי-אילו חיובים ביתר ולמעשה נטען כי דווקא היטיב עם התובעת. עוד נטען כי בינו לבין התובעת אין כל יריבות, שכן צרכנית המים הרשמית היא המועצה המקומית.

חיובי מים שהוגשו לעיונו של השופט אמיר סלאמה הראו כי הייתה חריגה משמעותית באחד החשבונות במהלך שנת 2010, והתובעת חויבה בסכום חריג למדי עקב חישוב צריכת מים גבוה, שאינו הולם את כמויות הצריכה שלה לאורך השנה. עוד התגלה כי בשנת 2012 הותקן למקוואות מד מים חדש ומאז צריכת המים פחתה משמעותית.

לא בדקה

הכרעתו של השופט אמיר סלאמה נפתחה בדחיית הטענה כי בין התובעת לתאגיד המים אין יריבות משפטית, שכן לא משנה כיצד קיבל את הכסף – הוא שולם עבור השימוש שעושה התובעת במים.

לגופו של עניין השופט פסק כי החשבונות שבעטיים הוגשה התביעה היו חריגים "עשרות מונים" על הצריכה שנמדדה לאחר שהותקן מד המים החדש, מה שמעלה חשד כי המד הישן לא היה תקין.

השופט הוסיף כי תאגיד המים לא הוכיח כי מילא את חובתו לבדוק את מד המים אחת לחמש שנים, וכמו כן, עולה שברוב המקרים חייב את התובעת על פי הערכה ולא לפי קריאה. על כן, יש להאמין לתובעת כי לא השתמשה בכמויות חריגות של מים וכי אין סיבה אחרת שהצדיקה את סכומי החשבונות בהם חויבה.

משכך, השופט החליט שהחשבונות יחושבו בהתאם לממוצע הצריכה של התובעת בשנה שלאחר החלפת מד המים, ובהתאם הורה לתאגיד המים להשיב לה 77,177 שקל, בתוספת שכ"ט והוצאות משפט של 20,000 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין דיני מיסוי עירוני • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עורך דין ויסאם ג'ורג' אסמר עוסק במיסוי עירוני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר