סערה באמריקה

הרבי מסאטמר תקף את היוצאים בשאלה: "מלשינים מתוכנו"

האדמו"ר מסאטמר תקף בחריפות את היוצאים בשאלה שמנסים לגרום לבתי המשפט להתערב בחינוך הילדים ואמר כי הממשלה לא רוצה בכך אבל הארגונים הללו כופים אותה, ועורר סערה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום ארכיון: א' בליק)

המאבק על עצמאות החינוך החרדי באירופה ובארה"ב: נאומו של האדמו"ר מסאטמר שדיבר בסוף השבוע בפני אלפי חסידים בטיש היארצייט לזכרו של אביו כ"ק בעל ה"ברך משה" זי"ע, לרגל יום ההילולא העשירי להסתלקותו, במהלכו תקף בחריפות את נסיונות ההתערבות בתכני החינוך החרדי באירופה ובארה"ב, מעוררים סערה גם בכלי התקשורת הכללית באמריקה.

האדמו"ר דיבר בכאב על העובדה שארגונים של יוצאים בשאלה גוררים את משרדי החינוך ומערכות המשפט להתערב ולפגוע בעצמאות החינוך החרדי. "לפקידי מחלקת החינוך אסור להפריע לחינוך ילדנו", אמר הרבי.

הרבי הזכיר גם את החלטת בית המשפט בלונדון שלא לאפשר לתלמוד תורה "בית אהרון" לקבל תלמידים חדשים זאת לאחר שדחה את ערעורם על נסיונות הכפייה של מערכת החינוך המקומית שביקשו לחייב ללמד בחיידר תכני תועבה מהסוג הגרוע ביותר.

גם בניו יורק ערערו חברי קבוצה שכזאת בטענה כי העובדה שלא למדו ליבה בצעירותם מקשה עליהם כיום להשתלב בחיים האזרחיים ולפיכך הם דורשים ממחלקת החינוך להתערב ולכפות לימודים אלו בתלמודי התורה.

"אלו זמנים קשים, מלשינים מתוכנו מבקשים לכפות את ההתערבות הזאת אפילו שהממשלה אינה רוצה בכך", חזר האדמו"ר ותקף את אותם ראשי ארגוני יציאה בשאלה שערערו בפני בית המשפט וגרמו לתוצאה העגומה.

דרשתו החריפה של האדמו"ר סוקרה בהרחבה ב"ניו יורק דייל ניוז" ובעקבות כך הגיבו ראשי ארגוני היציאה בשאלה ואמרו כי הם מצפים שהבדיקה המעמיקה במחלקת החינוך תתקדם ותיושם בקרוב. "אסור לתת למצב בו ילדים חרדים פטורים מלימודים בסיסיים יימשך", אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר