הקרב ב'יהדות התורה' מחריף

גפני: "ליצמן מוכר אותנו"; ליצמן: "גפני סובל מבעיות פנימיות"

הישיבה בקואליציה ומנעמי השלטון הצליחו לעוור את ראשי 'יהדות התורה' שיוצאים למלחמה פנימית זה בזה. גפני מחד וליצמן מאידך, משתלחים זה בזה בשפה שהרבה זמן לא נשמעה (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היו ימים. גפני וליצמן (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הקרב בתוככי יהדות התורה מחריף: בשיחות שהעניקו יו"ר ועדת הכספים משה גפני ושר הבריאות יעקב ליצמן, ראשי סיעות דגל התורה הליטאית ואגודת ישראל החסידית לעיתון 'משפחה', עולים הטונים ועל פי ההתבטאויות הקשות נדמה כי מדובר במשבר החמור ביותר בשנים האחרונות.

ח"כ משה גפני מאשים כי "ליצמן מוכר את האינטרסים שלנו, לא מקיים הסכמים, חבר לאנשים שהורסים את עולם התורה", כשהוא מתכוון לברית החדשה עם השר נפתלי בנט שבאה לידי ביטוי בין היתר בסיורים המשותפים.

"הוא חבר לאנשים שהורסים את עולם התורה ולראש סיעה שלא פועלת למען האינטרס החרדי", אמר גפני והוסיף: "אני פועל להוציא את הבית היהודי מהקואליציה ולצרף את המחנה הציוני".

לדבריו: "יחסי הכוחות מלמדים על יתרון עצום למגזר הליטאי על פני זה החסידי. אנחנו לא מדברים עם חירשים - אנשים שרוצים רק לדבר ולא לשמוע. יש לנו קו ויש לנו דרישות - צריכים לשנות את סדר הנציגים במפלגה".

גפני מציין עוד כי "הדור הצעיר ב'דגל' לא מוכן יותר לקבל את השותפות המעוותת והלא שוויונית הזאת בין 'דגל' ל'אגודה'". יו"ר דגל התורה משגר איום לחלל האוויר ומצהיר: "יש מגוון אופציות על השולחן. לא סוד שהיחסים שלנו עם ש"ס הכי טובים שהיו אי פעם".

גפני ממשיך ותוקף: "במפלגת 'אגודת ישראל' יש ארבעה נציגים, חלקם לא עושים כלום וחלקם גם מזיקים. ההישג הכי גדול שלהם במושב האחרון, זה ההתכנסות המשותפת בעיתון 'המחנה החרדי' לראיון אחרי חודשים של מריבות".

במקביל מגיב לדברים החריפים שר הבריאות יעקב ליצמן שאומר כי "עושה רושם כי הכוחנות של גפני, באה יותר כדי לשנות את השיח הקיים מבעיות פנימיות קשות בתוך 'דגל'. יש שמעדיפים לשרוף את המועדון, כדי שלא נשאל שאלות קשות. המלחמה של גפני היא לשם מלחמה".

ליצמן המשיך והצהיר כי "לא תהיה ריצה נפרדת", והוסיף בעוקצנות: שגפני ילמד איך מתנהגים.

מקורבי ליצמן אף מוסיפים בעוקצנות: "כשקמנו בוקר אחד וגילינו שגפני ו'דגל' חברו לבנט ומסיירים יחד ביבנה, לא האשמנו חלילה אותם בעסקאות טפילות, נתנו לזה צ'אנס. לא נקבל מלחמות מיותרות שמבוססות על אגו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר