צפו בוידאו

השר יעקב ליצמן עמד מול זר הפרחים וקרא תהילים

שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף היום בעצרת הזיכרון לחללי צה"ל בקרית גת • לאחר שהניח את זר ממשלת ישראל, נעמד ליצמן וקרא תהילים: "מרכינים ראשינו בפני משפחות השכול" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם )

יום הזיכרון: שרי הממשלה וחברי הכנסת משתתפים היום (רביעי) בטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, כך גם שר הבריאות יעקב ליצמן.

ליצמן השתתף בטקס בבית העלמין הצבאי בקרית גת. שר הבריאות הוזמן להניח את זר ממשלת ישראל, וברגעים שנהוג לעמוד דום מול הזר, הוציא ליצמן ספר תהילים מכיסו והחל לקרוא תהילים לעילוי נשמת חללי צה"ל.

ליצמן אמר בנאומו: "היום, ביום הזיכרון לחללי צה"ל, אנו עומדים כאן, יחד עם תושבי מדינת ישראל, מתעטפים בעצב, מרכינים ראשינו בפני משפחות השכול, ומתייחדים עם זכרם של הנופלים במערכות ישראל.

"משפחות יקרות – אימהות ואבות, בנות ובנים, אחיות ואחים, סבתות וסבים,קרובים, ידידים, חברים ומכרים. יחד איתכם, אנחנו זוכרים את בנינו ובנותינו שנפלו על קיומה ושלומה של המדינה.

"המשפחות השכולות אינן לבדן. מאחוריהן עומדים עם שכול ומדינה שכולה. מדינה שלמה שזוכרת את כל אחד ואחת. בשמם, בפניהם ובקולם. זוכרים ומוקירים את סיפור חייהם שנקטע באיבו, למען כולנו בארץ ישראל.

"חכמינו זכרונם לברכה אמרו, כי "ארץ ישראל נקנית בייסורים". לא באתי לנחם אתכם, כולנו יודעים שעוד לא נולדו המילים שריפאו כאב על אובדן של אדם קרוב, ועוד לא נולדו המשפטים שניחמו שכול. באתי לחזק ולתמוך, ולהיות איתכם ברגעי הזיכרון האלה הקשים מנשוא".

ליצמן הוסיף: "ובאתי גם בשביל כולנו, אנחנו החיים כאן. בשביל עתידנו המשותף בארץ שלנו. כי האחדות בינינו, בתוכנו, היא סוד הקיום הניצחי של העם היהודי.

"אין לי כל ספק כי יקירנו, יקירכם, שנפלו יחד בקרב, מבקשים שאנחנו החיים, נהיה יחד גם בחיי היום-יום.
למרות ההבדלים בינינו, למרות המוצא השונה, הדעות, התרבויות, למרות כל השוני בינינו, הגורל שלנו משותף.
דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים,מסורתיים וחרדים, שמאלנים וימנים - הטרור והמחבלים לא מבדילים בינינו,והאיום האיראני מופנה כלפי כולנו".

"היכולת שלנו לעמוד מול כל האיומים האלה נוכח אנטישמיות גוברת בעולם, ואיומי הטרור בארץ ובעולם, נעוצה ביכולת שלנו להביא לאחדות העם. לאחדות זאת יש משקל מכריע. גורלנו המשותף מביא אותנו לחיות בחיבור חברתי כתנאי הכרחי להישרדות לאורך זמן, בעזרת השם.

"ברור לי כי המכנה המשותף שלנו הוא רחב וגדול יותר מאשר המפריד. תפקידנו לחפש את המאחד, את המחבר ואת המשותף לנו. כי כולנו בני עם אחד אנחנו. זה המסר לעם הזה, זה האתגר הניצב לפיתחנו בשנת ה 68 לעצמאות מדינת ישראל".

ליצמן סיים את נאומו: "בשמם של הבנים והבנות, שנתנו את נפשם למען העם הזה, נפעל לקירוב לבבות ולכיבוד הזולת, כדי שנזכה לחברה צודקת יותר, שיוויונית יותר ואמונית יותר.

"בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל כולו, יהי זכרם של הנופלים בליבנו עד עולם, ויקוים בנו דברי הפסוק: הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר