פרסום ראשון

רבני העיר העתיקה: למנוע מעבר מוסלמים ברובע היהודי

רבני העיר העתיקה, ובראשם נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן והגאון רבי אביגדור נבנצל, פנו אל מפקד מחוז ירושלים שלא לאפשר למוסלמים לעבור דרך הרובע לאחר תפילות הרמדאן (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרובע היהודי. ארכיון (צילום: Corinna Kern/Flash90)

בשנה שעברה, עת חגגו המוסלמים את חודש הרמדאן, סבלו תושביה היהודים של העיר העתיקה מקבוצות מתפללים מוסלמים שעברו דרך השכונה תוך כדי קריאות לרצח יהודים, מה שהפחיד את הנוער בפרט והתושבים בכלל.

בעקבות כך, פנו רבני העיר העתיקה, ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן והגאון רבי אביגדור נבנצל, אל מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בבקשה שהמתפללים המוסלמים לא יעברו אחרי התפילות בהר הבית דרך הרובע היהודי.

במכתב כתבו הרבנים למפקד על הסבל הנורא שנגרם להם בעקבות הקריאות של המתפללים הערבים. לדבריהם כבר בשנה שעברה הם פנו למפקד המחוז דאז צ'יקו אדרי, אך הדבר לא עזר.

הרבנים מבקשים מהממ"ז כי "לאחר 5 התפילות, המתפללים לא יוכלו לעבור דרך הרובע היהודי ויבלמו במחסומי המשטרה; לאייש את תחנת המשטרה ברובע 24 שעות ביממה וכן לתגבר את כוחות משמר הגבול מכיכר צה"ל ועד שער יפו".

הרבנים מסיימים את מכתבם: "לאור ההסלמה החמורה במצב הביטחוני, הכתובת כבר כתובה על הקיר, אנו מתריעים בפניך ומבקשים ממך לפעול אישית בכדי למנוע אסונות נוספים חלילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר