בחנו את עצמכם

גרפולוגיה: מה אומר כתב ידם של הרצל, בן גוריון ובגין

אז איזו אישיות צריך כדי לייסד מדינה? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מנתחת את כתב ידם של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ומנהיג הליכוד וחתן פרס נובל לשלום מנחם בגין (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
מימין לשמאל: בנימין זאב הרצל, דוד בן גוריון ומנחם בגין (צילום: לע"מ)

בנימין זאב הרצל

"כשסיגלתי לי את הכתב הגדול לא ידעתי לאיזו מטרה ישמש, עכשיו אני יודע", "זה תלוי ברעיון שהכתב הגדול מצייר" (מיומניו של הרצל).

להרצל, בעל התואר "חוזה המדינה" וכותב הספר "אלטנוילנד" (ארץ ישנה-חדשה), כתב יד האופייני לפילוסופים ואנשי רוח, ולבעלי אישיות מופנמת. כתב ידו עדין, עם אזור אמצע קטן ועילי מפותח.

הכתב העדין והרך מלמד גם על אופי רגיש ופגיע, ועל מנהיג שמוביל מהלכים באמצעות "עצמה שקטה", בשונה משאר המנהיגים המוזכרים בהמשך. הכתב הוא מהיר, קליל, זורם, מפושט, ובעל צורות אישיות. סימנים אלו, מעידים על האינטליגנציה הגבוהה בה ניחן ועל סגנון חשיבה אישי.

דוד בן גוריון

"מנהיג הוא משרת הכלל, משרת האידאה; רוב המנהיגים המובילים שואבים את כוחם מהתמיכה וההיענות שהציבור מעניק להם".

כתב היד של בן גוריון, האיש שהכריז על הקמת המדינה וראש הממשלה הראשון של ישראל, שנכתב בשנת 1949, זקוף ומשדר כובד. השורות ישרות, וניכרים ארגון וסדר.

מכל זאת אפשר ללמוד על אדם בעל ביקורת עצמית גבוהה, משמעת פנימית, יציבות ועמידה בלחצים. האותיות המוקפדות מעידות על יסודיות, דייקנות, ורצון להגיע לביצועים מושלמים.

אם תשימו לב, ישנן אותיות שיורדות מהאזור האמצעי לתחתי, שהוא אזור ההגשמה וה'ביצועיזם'. עובדות אלו מבטאות את התלהבותו להגשים ולהוציא לפועל את יעדיו ומטרותיו. בנוסף, בחתימה ניתן לזהות זווית ב-נ' הסופית, המעידה על נחישותו בביצוע ועל כושר מנהיגותו.

מנחם בגין

"עם כל הבעיות ועם כל הצרות עם ישראל חי ויחיה".

בגין, איש הנאומים חוצבי הלהבות שהגדיר עצמו כיהודי לפני "ישראלי", היה איש של אידאולוגיה כפי שניתן לראות בכתב ידו.

הנחת הקו הישרה והמוצקה שמסתיימת בגדמים, יחד עם ריבוי צורות זוויתיות בכתב, משרטטת בפנינו אישיות של אדם החלטי, פסקני, שמרני ובעל עקרונות, ששומר בכל תוקף על ה"אני מאמין" שלו גם בזמנים קשים, וכפי שידוע, הוא היה אדם שלא ניתן להזיזו בנקל מעמדותיו.

בגין הנחוש והבטוח בצדקת דרכו לעולם לא התערער מביקורת, וכפי שהשיב למתנגדי תכנית השלום עם מצרים, "איני זקוק לתעודת כשרות על נאמנותי לארץ ישראל".

כשמתבוננים באזור העילי של הכתב - המסמל את עולם הרוח, מבחינים באזור מפותח בו גם האותיות של האזור האמצעי בכתב מוגבהות כלפי מעלה. עובדה זו מסמלת את שאפתנותו הרבה של מי שהיה לוחם אמיץ בחייו, כמו גם את היותו אדם ערכי ומוסרי.

חתימתו תואמת את כתב ידו, בכך שזהה לו בגודל, בזווית הכתיבה וכדומה, ומאפיינת אדם שפיו ולבו שווים, ועומד מאחורי דבריו.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים. טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר