יום העצמאות

מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: "אסור לנו להתכחש לנס"

במהלך שיעור שמסר בבוקר יום העצמאות, אמר מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל כי אסור לנו להתכחש לנס שעשה הקב"ה שיש ממשלה יהודית ולא "האנגלים ימח שמם שונאי ישראל" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם; תמונה: קובי גדעון, פלאש 90)

בקרב המגזר החרדי יש דעות שונות באשר ליחס ליום העצמאות החל היום, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל פסק כי בכדי למנוע מחלוקת יש לומר את ההלל - בלא ברכה - לאחר התפילה, כך פוסק גם בנו הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.

בשיעורים שהיה מוסר מרן פוסק הדור זצוק"ל, מידי בוקר לאחר תפילת שחרית, הוא היה מתייחס ביום העצמאות לחגיגות במדינה.

כך גם בשיעור שמסר לפני כחמש שנים. מרן הגר"ע יוסף זצ"ל אמר במרכז שיעורו: "כך הקב"ה: כשהוא עושה לנו נס ואומרים שירה עושה נס יותר גדול, נס להתנוסס. תמיד צריך להודות לקב"ה 'אשירה לה' כי גמל עלי'. גם כן אנחנו ברוך ה'. אנשים אומרים ´חג עצמאות מה זה חג העצמאות?´

"זה לא חג העצמאות אנחנו חושבים על עיקר הדבר: זה שיש פה ממשלה יהודית. מה היה פה? המנדטורים, אלה האנגלים ימח שמם שונאי ישראל כל מי שרצה לבא לארץ צריך סרטיפיקט בלי זה לא ייכנס, פרוטקציות וזה וזה.

"כל איש שהיה בא פה היו עושים לו צרות צרורות. משנהייתה מדינה יהודית אם רק בשביל שיבואו יהודים כמה שרוצים דיינו. אבל האמת הוא שיש כמה מיליונים. בזמן שהיה המנדט לפני קום המדינה היה 650 אלף איש בכל ישראל, 650 אלף. ועכשיו למעלה מחמישה מיליון. ומה זה?... אנחנו מתפללים עוד לקב"ה שיוסיף אחריתנו לראשיתנו ויהיה לנו ממשלה שכולם יראי שמיים כולם צדיקים כולם אוהבים את התורה, כך אנחנו מתפללים".

לדברי הרב: "אבל אסור לנו להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה. ברוך ה', הרבה ה' איתנו, 'הרבה ארבה את זרעך'. עוד יהיה כהנה וכהנה. כל יהודי שנמצא בחו"ל רוצה לבא, אהלן וסהלן, פותחים לו כל שערינו לפניו. לא אומרים לו 'תביא סרטיפיקט, תביא כך, תביא כך'. לא יביא. אם רואים אותו זה ברכה שיבוא לפה.

"כן? זה מעט בעיניכם? זה לא מעט.

"עוד כמה דברים. בזמן המנדט לא היה תלמודי תורה לא היה חינוך עצמאי. החינוך העצמאי יש עשרות אלפים. תלמוד תורה יש עשרות אלפים. כולם לומדים רק תורה. קודם לא היה זה. אנחנו צריכים להודות לקב"ה, ברוך ה' נתן לנו כוח לעשות חיל להרבות תורה".

(הדברים פורסמו בשנת 2011 בדף הפייסבוק של אבישי בן חיים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר