68 שנות עצמאות • צפו בווידאו

הראשל"צ: אם לא היו חיילים, היינו יכולים לשבת וללמוד תורה?

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, אמר בדרשה אמש כי "עצמאות גשמית בלי עצמאות רוחנית לא שווה" והוסיף שצריך להכיר טובה שאנחנו כאן ויכולים ללמוד בזכות המדינה והחיילים • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לארי פפר. תמונה: פלאש 90)

יום העצמאות: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מסר אמש (רביעי) דרשה לכבוד יום העצמאות בבית הכנסת הגדול בירושלים והדגיש כי עצמאות גשמית ללא עצמאות רוחנית - לא שווה.

"הקיבוץ גלויות הנפלא, באו מכל קצוות תבל, כולם באו לארץ ישראל. הנביא יחזקאל צפה את זה כבר אז", אמר הראשון לציון והקריא את הפסוקים מהנביא יחזקאל: 'לָכֵן אֱמֹר לְבֵית יִשְׂרָאֵל כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה בֵּית יִשְׂרָאֵל, כִּי אִם לְשֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאתֶם שָׁם. כג וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בְּתוֹכָם, וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי אֲנִי יְהוָה נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה בְּהִקָּדְשִׁי בָכֶם לְעֵינֵיהֶם. וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת, וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם. כה וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים וּטְהַרְתֶּם, מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל גִּלּוּלֵיכֶם אֲטַהֵר אֶתְכֶם. כו וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם, וַהֲסִרֹתִי אֶת לֵב הָאֶבֶן מִבְּשַׂרְכֶם וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב בָּשָׂר. כז וְאֶת רוּחִי אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם, וְעָשִׂיתִי אֵת אֲשֶׁר בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם. כח וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבֹתֵיכֶם, וִהְיִיתֶם לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלֹהִים".

הגר"י יוסף הוסיף: "הנביא מנבא על הגאולה שברוך השם הולכת ומתקרבת לקיבוץ הגליות. לא בזכותנו הקב"ה עשה את זה, לא כי אנחנו ראויים לכך, לא בזכותנו. לא שמרנו חוקותיו, אפילו הכי באנו לארץ ישראל.

"אם כך נעשה קיבוץ גלויות כזה גדול, זה למרות שחיללנו שמו של הקדוש ברוך הוא בגויים, לחשוב מה היה אילו היינו באמת הולכים בדרכיו, מה עם ישראל היו זוכים".

"היום ברוך השם רוב עם ישראל נמצא כאן בארץ ישראל. יש כאן אפשרות לשבת ולקיים מצוות, אין אף אחד שיגיד לך מה תעשה, יש דמוקרטיה שאדם יכול ללמוד תורה ולחנך את הילדים שלו", הוסיף הראשון לציון, "לכן דווקא ביום הזה צריך לדעת: עצמאות גשמית בלי עצמאות רוחנית לא שווה. צריך עצמאות פיזית יחד עם עצמאות רוחנית. החירות הרוחנית היא העיקר".

לדבריו: "צריך להכיר טובה שאנחנו נמצאים כאן בארץ ישראל ויכולים לשבת ולקיים את המצוות כל אחד כחפצו. אם לא היו חיילים וכל הקמת המדינה, היינו יכולים לשבת בשקט וללמוד תורה? היינו יכולים לחנך את הילדים שלנו? מה היה כאן לפני 80 שנה. הם השליחים של הקב"ה, בזכותם אנחנו יושבים ללמוד תורה. צריך להכיר טובה להקב"ה".

בהמשך אמר הראשל"צ: "מאז חורבן בית שני לא היה ישוב יהודי כזה גדול בארץ ישראל. ב"ה המדינה מתפתחת מיום ליום. כל זה בחסדו יתברך. צריכים להכיר טובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר