חשיפת "כיכר השבת"

בג"צ: משחק האליפות של הפועל באר שבע יתקיים בשבת

בג"צ דחה עתירה שהוגשה היום וקבע כי "משחק האליפות" של הפועל ב"ש יתקיים בשבת אך הדגיש: "ניתן לצפות כי מנהלת הליגות לכדוררגל תשקול את העניין, לרבות פניית הרב דרעי" (ספורט)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה דרעי ושחקני הפועל באר שבע (צילומים: מאיר אלפסי, יונתן זינדל - פלאש 90)

בית המשפט הלעיון דחה את העתירה של 'התנועה למדינה יהודית' בבקשה לדחות את "משחק האליפות" של קבוצת הפועל באר שבע לצאת השבת.

מוקדם יותר עתרו בתנועה למדינה יהודית לבג"צ בבקשה לדחות את המשחק בכדי לגרום לאוהדים שומרי השבת להשתתף במשחק. מי שעומד מאחורי הבקשה לעתור לבית המשפט הוא הגר"י דרעי.

בית המשפט, כאמור, דחה את העתירה בשל השעה שהיא הוגשה, אך פנה למנהלת הליגה לנסות ולהתחשב בציבור שומרי השבת ובעדת הגר"י דרעי: "בנסיבות אלה לא ניתן, בסד הזמנים שנקבע, לדון בעניין תוך קבלת תגובת המשיבים הרלוונטיים כנדרש. עם זאת, לנוכח האמור בבקשה, ניתן לצפות כי מנהלת הליגות לכדוררגל תשקול את העניין כפי שהוצג, לרבות פניית הרב יהודה דרעי, הרב הראשי של באר שבע".

קראו עוד: הרב דרעי להפועל באר שבע: משחק האליפות - לא בשבת

העתירה הגיעה בעקבות מכתב של הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, מכתב שנחשף ב"כיכר השבת", בו ביקש הרב לדחות את המשחק בכדי למנוע חילול שבת וזה לאחר שבכל העונה הקבוצה הדרומית לא שיחקה בשבת קודש.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"י דרעי פנה להנהלת הקבוצה וביקש מהם שלא לקיים את המשחק בשבת, שם אמרו לו כי הדבר לא באחריותם אלא באחריות ההתאחדות לכדורגל.

בעקבות כך, פנה הגר"י דרעי ליו"ר ההתאחדות, עופר עיני, בבקשה לדחות את המשחק ולא לגרום לחילול שבת המוני.

"בשם אזרחים רבים השומרים שבת מתושבי העיר אוהדי הפועל באר שבע, הנני פונה אליך בקריאה נרגשת לדחות את מועד המשחק האמור להתקיים בעיצומה של השבת ליום ראשון או לפחות לדחות במספר שעות עד השעה 21:00", כתב הרב דרעי.

הרב דרעי ציין את העובדה שהקבוצה הקפידה במהלך כל השנה לא לשחק בשבת בכדי לשמור על הרגשות של האוהדים הדתיים, "והנה לפליאה, דוקא במשחק העשוי להיות המשחק החשוב ביותר, התאחדות הכדורגל שברשותך מאלצת אלפים רבים מתושבי העיר לחלל את השבת בניגוד למצפונם".

הרב דרעי כתב לעיני כי קביעת המשחק בשבת היא "חוסר התחשבות מוחלטת בציבור גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר