"להגן על ישראל"

המזרח התיכון כולו בטווח הטילים של איראן

התמודד לשעבר למועמדות הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, טד קרוז בטור דעה היום בניו-יורק טיימס על האיום הגרעיני של איראן ומחויבותה של ארצות הברית להגן על ישראל, דרך מימון תכניות להגנה מפני טילים לטווח ארוך ולהפוך את "הכישלון של אובמה" (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: ג'ואיש אינסיידר ושאטרסטוק)

"טז קרוז, הסנטור הרפובליקני מטקסס, ועד לאחרונה מתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות ארצות הברית, בטור דעה היום (שישי) ב"ניו-יורק טיימס" על התחמשות איראן והסכנות לישראל.

ביום שני האחרון יצאה מצבא איראן הודעה לתקשורת על הצלחת ניסויים בטילים בליסטיים שיכולים להגיע עד 2000 ק"מ. לטענת הצבא האיראני הטיל דייק בניסוי שעבר "ללא כל טעות". על פי קרוז, הדיווחים הנ"ל מעלים חששות: "אם הצהרות אלו נכונות, המזרח התיכון כולו, כולל ישראל, בטווח הטילים של האייתולות".

אמנם הפעם בניסוי לא נחרטו על הטיל "כוונות רצח", כפי שנעשה בפעמים עברו בהם נכתב על הטיל בעברית: "ישראל צריכה להימחק מהפה", אך עבור קרוז הדבר אינו משנה. "כל אחד יכול לראות" כותב קרוז, "כי המשטר האיראני ממשיך במצעד לא רק אל עבר נשק גרעיני, אלא גם לאמצעים להפעיל אותו -תחילה נגד ישראל, ולאחר מכן נגד ארצות הברית".

המציאות בה נמצאת איראן מראה שהאמונה של הנשיא אובמה באיראן ובנשיאה רוחאני - אינן נכונות. איראן אינה "מתונה יותר", וממשל רוחאני אינם שותפים אמינים במשא ומתן על תכנית הגרעין של איראן. המשטר בטהרן, לפי קרוז, תמיד היה גלוי וכנה על איבתו כלפי אמריקה וישראל: אפשר ללמוד על כך מעסקאות הנשק והתחמשותה של איראן, ניסויי הטילים, והקנייה האחרונה של הטילים הרוסיים הS-3000 שנמצאים בדרכם אל איראן.

"מי יכול לשכוח" כותב קרוז, "את התמונות הצורבות של מלחים אמריקאים יושבים על ברכיהם ורובים מכוונים על ראשיהם על ידי השותפים 'המתונים' שלנו, בינואר השנה"? בנוסף מביא קרוז גם את הצהרתו של עלי חמנאי, המנהיג הרוחני העליון באיראן, אשר חזר ואמר כי "הצו העליון של הרפובליקה האסלאמית, נשאר כפי שהוא מאז 1979, לצאת למלחמה נגד ארצות הברית וישראל".

על פי קרוז, מדיניות המשטר האייתולי נותרה כשהייתה. הם אף מודים בכך שאין בה שינוי. הדבר היחידי שהשתנה הוא "ההיקף הפוטנציאלי של האלימות" שלהם: במקום משאיות תופת ומכשירים חבלניים, אל הנשק ההרסני ביותר בכדור הארץ ואת האמצעים לספק אותו.

"הדבר ההגיוני לעשות עכשיו הוא להתמודד עם המציאות הזו, גם אם חוסר הנעימות שבדבר" כותב קרוז, "ולעשות ככול שביכולתנו כדי לחזק את ההגנות שלנו ושל בני בריתנו".

הצעד הראשוני לכך, על פי קרוז, הוא להפוך את הכישלון של הנשיא אובמה במימון תכנית ההגנה מפני טילים של ישראל. באופן מפתיע, אפילו לאחר שאמריקה הודתה שההסכם עם איראן הוא מסוכן לישראל, היא לא הצליחה למצוא אפילו דולר אחד עבור מערכות ההגנה של ישראל אשר מפותחות במשותף עם ארצות הברית.

ההצלחה של כיפת ברזל נגד מטרות קצרות טווח הרשימה את כולנו, לפי קרוז, והיא יושמה באדיבותם של משלם המיסים האמריקני. אבל כפי שרואים בניסוי הטילים של איראן "רקטות שנורות מעזה, אינן האיום היחיד בו נתונה ישראל". על פי קרוז, על הקונגרס לממן תכניות הגנה מפני טילים לטווח ארוך "כדי להגן על המדינה היהודית" במקום לייבש את התכניות הללו.

לסיכום אומר קרוז כי "הקונגרס צריך לנצל את ההזדמנות כדי לחדש את התחייבותנו לביטחונה של ישראל, שהוא ביטחוננו שלנו" באם ייעשה כך, הדבר ישלח איתות לרפובליקה האסלאמית שאל לא לטעות וכי ישנם לפחות כמה בוושינגטון שיש להם מילה והם יפעלו בהתאם ברגע האמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר