נפש יהודי הומיה

6 הוכחות מטקס יום העצמאות: ישראל הפכה ליהודית יותר

ההנחייה של סיון רהב מאיר, ולא פחות מכך - מה שעשה המנחה שהיה לצדה מאחורי הקלעים, השאגה של הרצל ביטון ומחיאות הכפיים בעקבותיה ואפילו השיר של קפה שחור חזק. ישראל הופכת ליהודית יותר / תוכן גולשים

ג. כהן | כיכר השבת |
חילונים ביום העצמאות. ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש90)

1: סיוון רהב מאיר

מנחת טקס הדלקת המשואות השנתי בהר הרצל שפותח את אירועי יום העצמאות, הייתה העיתונאית החרדית סיון רהב מאיר. ללא קשר למקצועיותה הרבה של רהב-מאיר, העובדה שהיא, אישה חרדית, נבחרה להנחות טקס ממלכתי ומכובד שזוכה לרייטינג גבוה במיוחד, מעידה על תהליך חיובי שעובר על מדינת ישראל.

רהב מאיר. כבוד לאומי (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

2: עמוס תמם

לצדה של רהב-מאיר הנחה את הטקס השחקן עמוס תמם, שמקורב גם הוא למסורת. לפי מאיר, שני הדברים המרכזיים שהעסיקו את תמם מאחורי הקלעים היו "הקלטת סרטוני 'מזל טוב' לימי הולדת שביקשו ממנו להקליט, וקבלת עדכונים משיעור התורה שהפסיד, בגלל הטקס".

תמם מקבל תקציב מהשיעור שהפסיד בגלל הטקס (מתוך עמוד הפייסבוק של סיון רהב מאיר)

3: פייני סוקניק

הדלקת המשואה על ידי פייני סוקניק, אישה חרדית ופעילה חברתית, היא היסטוריה של ממש. נכון, היו כבר חרדים שהדליקו משואה, הייתה גם חרדית שהדליקה משואה בשנה שעברה, אולם השנה, שימו לב, הדלקת המשואה של סוקניק עברה ללא מחאה חרדית - ולו הקלה ביותר - כפי שאירע בחלק מהמקרים הקודמים. כלומר, גם אנחנו משתנים.

ההדלקה של פייני סוקניק(ערוץ הכנסת)

4: קפה שחור חזק

הפזמון של אחד השירים המרכזיים שבוצעו (על ידי הצמד 'קפה שחור חזק') במהלך טקס הדלקת המשואות הלך כך: "אני יודע שהכול יהיה בסדר, לא משנה מה כולם מדברים בסתר, ניתן בראש בעזרת השם בלי נדר".

חיילים רוקדים בסיום הטקס בהר הרצל (צילום: הדס פרוש)

5: הרצל ביטון

שיא האירוע היה ללא ספק נאום הדלקת המשואה של הרצל ביטון. היהודי היקר ששאג בכל גרונו "בהודיה להשם יתברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", הקדיש את המשואה "לכבוד עם ישראל שאין כמוהו בעולם" וריגש את כולנו.

הרצל מדליק את המשואה ואת הקהל (ערוץ 2)

6: הכפיים להרצל ביטון

מחיאות הכפיים להרצל ביטון והתגובות הנלהבות ברשתות החברתיות הן ל"בהודיה להשם יתברך" והן ל"עם ישראל שהן כמוהו בעולם מוכיחות שלא מעט מהאנשים כאן הם הרצלים ביטונים. מאמינים, אוהבים את עם ישראל, ולא חושבים שלומר את האמת ש עם ישראל הוא "העם הנבחר" זו גזענות.

הרצל ביטון ומעריצים (צלם: שלומי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר