הוושינגטון פוסט:

הוושינגטון פוסט: הרבנים הפסידו במלחמת הטכנולוגיה

בעקבות הכינוס של גור, ב"וושינגטון פוסט" העלו כתבה על שימוש בטכנולוגיה בחברה החרדית ומאבק הרבנים נגד האינטרנט והמכשירים החכמים. על פי המחקר שעולה מהכתבה, במאבק הפסידו דווקא הרבנים (חרדים, בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

העיתון האמריקאי "הוושינגטון פוסט" מתייחס בכתבה נרחבת למלחמת האדמורי"ם וראשי הישיבות על פגעי הטכנולוגיה בשנה האחרונה כאשר להגדרתו מדובר בקרב מאסף על מנת לשמר את חומות הגטו היהודי ולא לאפשר חדירת תרבות זרה למחנה פנימה.

כחלק מהמאבק מצטט העיתון את קריאות הרבנים והמנהיגים הרוחניים שלא להשתמש באפליקציית הוואטסאפ ושלא להשתמש במכשירי סלולר המחוברים לרשת האינטרנט.

ראשי הישיבות הודיעו כי יסלקו תלמידים שימצאו ברשותם מכשירי סלולר חכמים ומנהיגי קהילות הורו לשרוף ולנתץ סמארטפונים.

העיתון מציג מחקר ישראלי שנעשה באוניברסיטת בן גוריון, על פיו הרבנים מפסידים במאבק והציבור החרדי מחובר יותר ויותר לטכנולוגיה החדשנית ולאינטרנט.

מהמחקר עולה כי החרדים גולשים ומקיימים שיח ברשתות החברתיות, גם אם לעתים בשמות בדויים. הם מעלים תמונות לפייסבוק, ומצייצים בטוויטר בדיוק כמו במגזר הכללי. לדברי "הוושינגטון פוסט" קיימים בישראל 900 אלף חרדים מהם כ60% מתחת לגילאי 19.

מהמחקר עולה כי רבים מהצעירים מחזיקים ברשותם מכשירי טלפון חכמים וחלקם גולשים ברשת האינטרנט בשעות הלילה המאוחרות.

העיתון מציין כי חלק מהרבנים מצאו פתרונות יצירתיים להתמודדות עם המאבק בטכנולוגיה ומאפשרים שימוש בטלפונים סלולרים חכמים 'כשרים' או בדואר אלקטרוני חסום לתכנים שאינם ראויים כן באינטרנט מסונן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר