"הם מרגישים מאויימים"

הסוף של דאעש? "בירת המדינה האיסלאמית מתכוננת למצור"

ארגון הטרור שזיעזע לא פעם את העולם, הכריז על מצב חירום בעיר הבירה של המדינה האיסלאמית והחל להעביר אליה כוחות גדולים. רשת CNN: "בכירים אמריקנים עוקבים אחר הדיווחים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דיווחים שונים שעלו בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובאתרי חדשות העוסקים במלחמה מול דאעש במזרח התיכון עסקו בחשש של דאעש מפני מצור של המורדים הסורים על ראקה, העיר עליה הכריז ארגון הטרור כ"בירת המדינה האיסלאמית". בסוף השבוע דיווחה רשת CNN כי בכירים אמריקנים עוקבים מקרוב אחר הדיווחים המגיעים מראקה.

לפי דיווחים שונים, ארגון הטרור הכריז על מצב חירום בעיר והחל להעביר אליה כוחות גדולים כמו גם למגן אזורים שונים בתוכה מפני תקיפות אוויריות וקרקעיות.

קולונל סטיב וורן, דובר הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש אותה מובילה ארה"ב, אמר בסוף השבוע לעיתונאים כי "ראינו שהוכרז מצב חירום בראקה. מה שזה לא אומר, אנחנו יודעים שהאויב הזה מרגיש מאוים - כמו שצריך להיות".

לדבריו: "הם רואים את כוחות האופוזיציה הסורית נעים לעברם משני כיוונים הן ממזרח והן ממערב. קיבלנו דיווחים שדאעש מזיז את כוחותיו, כנראה שהם סבורים שראקה היא הבאה בתור".

ההערכה היא שמנהיג ארגון הטרור אבו בכר אל-בגדאדי עדיין נמצא באזור העיר ומסתתר. גורם ביטחוני אמריקני אמר ל-CNN כי ארצון תנסה לעלות על עקבותיו, אולם להערכתו גם אם הוא יילכד או יחוסל - לא יהיה שינוי בפעילות ארגון הטרור שהקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר