מפוניבז' לטירונות

סערת המתגייס מפוניבז': "סאטמר מטיפה? נכד הרבי התגייס"

חשיפת ביטאון סאטמר על גיוסו של בוגר ישיבת פוניבז' לצה"ל, גורם לעימות חריף. בחסידות טוענים: כל התירוצים הם פחד מלקיחת אחריות. בישיבה עונים: "עדיף שישתקו, נכד הרבי התגייס" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הבחור שהתגייס (מטושטש) לצד הרב חיים פרץ ברמן, כפי שפורסם בביטאון סאטמר (ללא קרדיט)

סערת תלמיד ישיבת פוניבז' שהתגייס לצה"ל: עסקנים בחסידות סאטמר מגיבים הערב (מוצ"ש) לטענתם של בכירים בפונוביז שהאשימו בסוף השבוע את עסקני החסידות ב"עלילה" לאחר שבטאון החסידות פרסם כי תלמיד הישיבה התגייס לצה"ל. בדיווח, הופיע צילום של הבחור לצד הרב חיים פרץ ברמן, מרבני ישיבת פוניבז'.

בחסידות אומרים כי הידיעה שהופיעה בסוף השבוע בעיתון "דער בלאט" מהימנה ובדוקה. "כל הנסיונות של גורמים בישיבה להטיל בוץ על אחרים ולספר כאילו והתלמיד למד בישיבה בנשיאות הגר"ש אוירבך או כביכול נזרק מפוניבז' בשל מכשיר אייפון שהחזיק ברשותו - הכל עורבא פרח".

הדיווח בעיתון ה"דער בלאט" (סריקה)

"ברור שבישיבה מתביישים בעניין, אבל על פי הבירורים שערך העיתון מתברר כי מדובר בבחור ישיבה מצויין שהשפעת התעמולה של צה"ל סחפה אותו אחריו" אומרים גורמים בכירים בחסידות בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריהם: "לא זרקו אותו בגלל שימוש במכשיר סלולארי לא כשר. אלו הצטדקויות שקריות. ממתי מעיפים בפוניבז' על סלולארי לא כשר? ממתי בכלל מעיפים מהישיבה הזאת? מדובר בנסיונות בריחה מלקיחת אחריות על הכישלון החינוכי. מותר להודות באשמה" אומרים בסאטמר.

מנגד, טענו בסוף השבוע בחורי ישיבת פוניבז' כי "עדיף לסאטמר לשתוק". לדבריהם: "הרי כולם מכירים את הנכד של האדמו"ר זצ"ל המסתובב כיום במדים בשכונות ירושלים. עד שהם באים בטענות לליטאים שישימו בכותרת את נכדו של הרבי שהידרדר לצבא למרות שהתחנך כביכול על ברכי ההשקפה הטהורה הרואה במדינה הציונית מקור כל הצרות".

יצויין, כי במהלך השבת התארח החייל בוגר פוניבז' בכפר חב"ד והתקבל בכבוד רב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר