סוגיית ההתייצבות בצה"ל

המשפיע החסידי מבהיר: מה שפורסם - "היפוך האמת"

לאחר שמכתבו לבני קהילתו התפרשו על ידי אנשי הפלג הירושלמי כאילו בא בדברים נגד ההתייצבות מבהיר המשפיע החסידי רבי צבי מאיר זילברברג כי מה שפורסם - 'הם היפוך גמור מהאמת' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבי צבי מאיר זילברברג (צילום: דוב לענטשעווסקי/ א בליק)

סערת התייחסותו של המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג לסוגיית חוק הגיוס גורמת למכתב תגובה והבהרה של המשפיע החסידי.

בקרב שומעי ליקחו ושיחותיו של הגרמ"צ זילברברג מסתופפים אלפים המבקשים לדעת את השקפתו בנושאים שעל הפרק. בתחילת השבוע פרסם המשפיע החסידי מכתב חיזוק מיוחד המיועד לבני קהילתו.

במכתבו עמד הרב זילברברג על נושאים הטעונים חיזוק כדוגמת חומרת עשיית תארים, החדרת תכנים שאינם ראויים ונגד מסורת החינוך למוסדות הלימוד, ובחריפות רבה כתב נגד ניסיון הפיתויים להתערב עם החילונים והשכנוע של בני ישיבות להתגייס לצבא.

בעיתון "הפלס" התייחסו למכתבו של המשפיע ושמו כותרת דגש על דבריו כביכול מתנגד לחוק הגיוס.

תלמידיו הקרובים של הרב זילברברג, שהינו תלמיד מובהק של הגאון רב דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא, זעמו על נסיון השימוש הציני בדבריו ובעקבות כך כתב המשפיע מכתב נוסף בו מתייחס לנסיון להוציא מהקשרו את מכתבו הקודם.

"היות ששמעתי דברים שנמסרו בשמי שהם היפוך גמור מהאמת", כתב המשפיע החסידי, "לכך אני מבקש ומתחנן מאוד נא לא למסור שום דברים בשמי, וכל אחד יכול לקרוא את המכתב הארוך ואין שום צורך ותועלת למסור דברים בשמי".

מקורבי הרב זילברברג אומרים כי הזעם היה נגד אנשי הפלג שפרסמו כאילו הגרמ"צ מביע דעתו נגד ההתייצבות בעוד הוא כלל לא התייחס לנושא. "הגרמ"צ תמיד מבטל את עצמו לדעת גדולי הדור", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר