נאום נרגש בשערי הכלא • צפו

אביו של העריק: "כל מה שאמרו עליו זה סתם לשון הרע ולכלוך"

במהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי' מול שערי הכלא, נשא אביו של העצור משה חזן, דברים נרגשים על בנו, סיפר כמה שטייגען הוא עושה, מה סיפר לו בעת ביקורו בכלא והתייחס לדיווחים על בנו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אביו של משה חזן בעת נאומו (באדיבות המצלם)

אנשי 'הפלג הירושלמי' ערכו הפגנת מחאה מול שערי הכלא, בו כלוא בחור הישיבה משה חזן, בגין עריקות מצה"ל, לאחר שלא התייצב, במהלכה נשא אביו דברים נרגשים.

"ראשית כל אני מודה לה' יתברך שנפל כך בחלקי", פתח האב את דבריו. "אין ספק שבני משה זיכה את עם ישראל בקידוש השם. משה בני, אני אוהב אותך מאוד מאוד ואני לא ישן בלילות, אבל דבר אחד אני יודע, אף אחד לא אשם במשהו, הקב"ה רצה ככה, זה רצון השם. שמעת לגדולי הדור והלכת בדרכם והיום אני מבין כי דבר נכון עשית".

האב המשיך ואמר: "אני מתרגש מאוד לראות דבר כזה, לא האמנתי עד כמה התורה חשובה לעם ישראל, וחבל שהצד החלש בעם ישראל לא מבין את זה, אבל מספיק שרואים כזה ציבור קדוש ובכמות נכבדה כל כך זה ודאי יגרום להם להאמין שיש ערך בתורה הקדושה".

צפו: רוקדים עם אביו של העצור

על בנו משה, סיפר האב כי "הבן שלי מסר את נפשו למען התורה, הוא היה מוכן לכל דבר שיגידו למען התורה, אשריך בני משה, ואשרי חלקך משה. רבי עקיבא מסר את נפשו למען התורה, יש מסירות נפש לתורה, חבל שלא יודעים ומבינים את זה".

אביו של משה חזן בהפגנה

"אני מודה לה' על כך שבני יושב רק מספר ימים בכלא ולא כמה חודשים כפי שיכל להיות, ותודה לכולכם שחידשתם את בני היקר, כל הדרך הייתם איתו, גם הוועדה להצלת עולם התורה והרבנים, קיבלתי כל יום טלפונים, הגיעו לבקר אותי כל יום וחיזקו אותי, אתם לא יודעים כמה זה מחזק. גם הבן שלי משה ככה אמר לי כשפגשתי אותו בתוך הכלא, הוא אמר לי 'אבא זה מאוד מחזק מה שהם עושים'", סיפר האב למפגינים.

על מעשיו של בנו בין כותלי הכלא, סיפר האב: "שאלתי את משה, 'בני מה אתה עושה בכלא', הוא אמר לי: 'אני לומד מסכת בבא מציעא ואני מסיים פה את המסכת, אני החזן של הכלא בבית הכנסת ומחזק סביבי אנשים'. תבינו עם מי יש לכם עסק, זה משה".

אביו של משה חזן בנאומו בהפגנה

"משה למד גם בלילות. הייתי רואה אותו יושב בלילה מאוחר עם הגמרא ולומד", הוסיף האבא. "לכן זה לא סתם מה שקרה פה, הקב"ה ידע את מי הוא בוחר, הוא בחר בילד צדיק".

בדבריו, התייחס האבא לדיווחים על בנו ומעצרו באילת, בין היתר בעת בילוי עם החברים, כאשר לטענת המשטרה נעצר כשהיה לבוש כ"בליין" ולא היה נראה כחרדי, ואמר: "אתם צריכים להבין, כי כל מה שאמרו עליו זה היה מיותר, זה סתם לשון הרע ולכלוך, אנחנו לא שומעים להם כי זה לא נכון. משה ותורתו אמת. משה הצדיק ייצא מהכלא ואתם תראו איך הוא עולה ומתעלה גבוה בתורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר