העימות הליטאי-חסידי

יורדים מהעץ? בכירי דגל ואגודה ייפגשו השבוע

אחרי חודשים של עימותים מעל גבי התקשורת, ייפגשו השבועי בכירי "אגודת ישראל" ו"דגל התורה" לפגישה שתעסוק בדרישה לרוטציה בעיריית ירושלים. לקראת שלום או "ירידה מהעץ"? (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ופרוש (צילום: Roni Schutzer/Flash 90)

יורדים מהעץ או מגעים לפשרה? לאחר הוויכוחים הרבים בין סיעות אגודת ישראל החסידית ודגל התורה הליטאית שהחלו בנוגע לרוטציה על המקום השביעי בכנסת והמשיכו בדרישה הנחרצת לשויון מלא במפלגת יהדות התורה ולשבירת מחסום ה-60-40, כשבדרך היו גם מאבקים בנושא ניהול החינוך העצמאי והדרישה לרוטציה בעיריית ירושלים, נדמה כי לראשונה נראית קרן אור וניצני פיוס בין הצדדים זאת למרות שהשלום וההסכמה עדיין רחוקים מלהגיע.

השבוע לראשונה תתקיים ישיבה משותפת של אגודת ישראל ודגל התורה בנושא הדרישה לרוטציה בעיריית ירושלים בניסיון להגיע להבנות.

כזכור, באגודת ישראל בירושלים הודיעו על קיום ההסכם מבחינתם כאשר חבר מועצת העיר יוסי דייטש הודיע על מסירת תפקיד הממלא מקום וחבר הוועדה לתכנון ובניה לידי דגל התורה, אלא שמנגד בסיעה הליטאית ציפו לקיום סעיף נוסף בהסכם לפיו יתפטר חבר מועצת העיר לטובת נציג דגל התורה משה גורא הניצב במקום הבא ברשימה המשותפת.

מנגד באגודת ישראל הבהירו כי סעיף זה היה מותנה בכך שלא תרוץ רשימה חרדית נפרדת ולאור ריצתה של סיעת בני תורה שנגסה בעיקר בבסיס הכוח הליטאי הרי הם פטורים מקיום חלקם.

גפני לאגודת ישראל: תפסיקו לדרוך עלינו (צילום: ישראל כהן)

הוויכוח הצית את הלהבות וכעת לאחר ההסכמה על קיום מפגש, ההערכות הינן כי למרות שלכאורה לא יצליחו להגיע להבנות בנושא הנפיץ הרי שעצם המפגש המשותף יגרום להורדת גובה הלהבות ולנסיון בפתיחת ציר הידברות חדש.

בפגישה שככל הנראה תתקיים ביום רביעי הקרוב צפויים להשתתף סגן השר מאיר פרוש, סגן ראש העיר יוסי דייטש, מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט ויו"ר תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני.

גפני עצמו רמז הערב על ירידה מהעץ כאשר אמר בראיון לרדיו קול ברמה כי "החלטנו להתעסק כרגע עם הבעיות הקשות של היהדות החרדית כמו חילולי השבת ופחות עם הבעיות הפנימיות. בנושא הרוטציה בי-ם נקיים ישיבה עם אגו"י השבוע ונעביר את ההכרעה לגדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר