שיחת הבהרה

יעלון גיבה את קציני צה"ל וזומן לשיחה עם נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את שר הביטחון משה בוגי יעלון לשיחת הבהרה בעקבות דבריו כי על קציני צה"ל לומר את דעותיהם גם אם הן סותרות את דעתם של הדרג המדיני-פוליטי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Ariel Hermoni/MOD)

התנגשות: ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אליו הבוקר (שני) לשיחת הבהרה את שר הביטחון משה בוגי יעלון בעקבות דבריו אמש כי על קציני צה"ל לומר את דעותיהם גם אם הן סותרות את דעתם של הדרג המדיני-פוליטי.

יעלון קרא אמש בכנס קבלת פנים לקציני צה"ל - לרגל יום העצמאות: "המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו".

לדבריו: "אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים.

''צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו. זו דרישתי מכם, מפקדי צה"ל הבכירים, וזו צריכה להיות דרישתכם מהכפופים לכם: הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוחות".

בלשכת ראש הממשלה לא אהבו את דבריו של יעלון ומסרו בתגובה: "ראש הממשלה נותן גיבוי מלא לצה"ל, מפקדיו וחייליו. מפקדי צה"ל אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטים ובנושאים שתחת אחריותם. צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות".

"יחד עם זאת, ראש הממשלה איתן בדעתו שהשוואה שעשה האלוף יאיר גולן בין ישראל לגרמניה הנאצית היתה לא ראויה ובעיתוי לא ראוי, ''וגרמה לישראל נזק בזירה הבינלאומית".

כאמור, הבוקר זומן יעלון לשיחת הבהרה בלשכת נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר