מגיבים למתקפה

ישיבת 'משכנות התורה' נגד הראשון לציון; "הרב הוטעה"

בישיבת "משכנות התורה" מגיבים למתקפה של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נגדם וטוענים כי הרב הוטעה. לדבריהם, "ילקוט יוסף"לא נכנס לישיבה אך "יביע אומר" הם כן מכניסים (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)

מגיבים למתקפה: בישיבת "משכנות התורה" מגיבים למתקפה החריפה של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נגדם וטוענים כי הטעו את הרב הראשי.

הראשון לציון טען בשיעורו השבועי כי הישיבה אוסרת את הכנסת ספרי אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, וקרא לתלמידים לעזוב את הישיבה, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת".

לדברי גורמים בישיבה: "לצערינו גורם אלמוני הטעה את הרב הראשי. בהיכל הישיבה נמצאים ספרי ה'יביע אומר', והתלמידים מעיינים בהם. היה מוטב שאותו גורם יבדוק לפני שמטעה רב בישראל".

"יתכן ויש בלבול", הם מסבירים. "את ה'ילקוט יוסף' לא הכנסנו לישיבה בשל הסיבה שההשקפה שלנו שילמדו שולחן ערוך ומשנה ברורה ולא קיצורים,ף כפי דעתו של הרב הראשי עצמו. אבל מכאן ועד לומר שאוסרים להכניס את הספרים של הרב עובדיה יוסף?".

צפו: הראשון לציון נגד ישיבת 'משכנות התורה'

כזכור, הראשון לציון הגר"י יוסף קרא בשיעורו השבועי לתלמידים ספרדים לעזוב את ישיבת "משכנות התורה", זאת לדבריו בשל הוראת ראש הישיבה הגאון רבי אפרים כהן שלא להכניס את ספרי מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל למתחם הישיבה.

במהלך שיעורו השבועי, המועבר בשידור חי ב"כיכר השבת", אמר הראשל"צ: "שוטים שלא מכניסים את הספרים של הרב, אני לא מבין. יש ישיבה אחת בבני ברק, יש אחד בשם - קוראים לו הרב אפרים כהן, לא מרשה שיכנסו הספרים של הרב בישיבה, למה? הוא אומר להם שיעורים ומפחד שיבואו ויקשו עליו קושיות, לכן הוא מוציא את כל הספרים של הרב, הוציא את הכל לא מסכים".

הרב הראשי המשיך במתקפה נגד ראש ישיבת 'משכנות התורה': "איזה שוטים, איזה תשובות יש ב'יביע אומר'? תענוג. התלמידים האלו מסכנים, שיעזבו את הישיבה שלו וילכו לישיבות אחרות, חסר היום ישיבות? ראש ישיבה שמונע מהבחורים להכניס את הספרים של הרב, מה יגיד להקב"ה? מה יענה לבית דין של מעלה? ה' ירחם. הקב"ה יחזיר אותם בתשובה".

לדברי הרב יוסף: "אשכנזים לא כאלו. תראו בישיבת 'קול תורה', כל ספרי מרן יש. כך גם ב'חברון' ו'עטרת ישראל', דווקא הספרדים (אוסרים להכניס את ספרי מרן. י"כ) "מחרבייך ומהרסייך ממך יצאו", דווקא שם יש את כל השגעונות האלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר